Descoperire prețioasă pe planeta Marte: depozite uriașe de gheață
Foto: www.rfi.ro

Descoperire prețioasă pe planeta Marte: depozite uriașe de gheață

5 știri, 140

Cercetătorii au descoperit straturi gigantice de gheață pe planeta Marte. Oamenii de știință au analizat imaginile captate de un vehicul spațial ce zboară în jurul planetei roșii și care studiază atmosfera și solul marțian din 2006, potrivit The Independent.

În total, ar fi vorba de opt regiuni în care se găsesc depozite uriașe de gheață pe câteva pante abrupte: șapte în emisfera sudică și una în cea nordică a planetei.

Savanții cred că gheața respectivă ar putea constitui o sursă accesibilă de apă pentru exploratorii care se vor aventura pe Marte sau chiar pentru viitorii coloniști umani permanenți. Apa ar putea fi folosită atât pentru băut, cât și pentru o eventuală conversie în oxigen, pentru a face aerul respirabil.

Cercetătorii știau de multă vreme că planeta roșie deține unele rezerve de gheață, la mică adâncime de suprafață și depozite importante la cei doi poli.

Acum, însă, oamenii de știință au aflat că există și straturi masive de gheață de-a lungul unor pante care ajung și la aproape 100 de metri înălțime.

Unii oameni de știință sunt entuziasmați de această descoperire ce ar putea schimba regulile jocului, în opinia lor. ”Oamenii au nevoie de apă oriunde se duc, doar că e foarte greu de transportat”, spune unul dintre coautorii studiului apărut în publicația Science, Shane Byrne, de la Universitatea Arizona.

„Am descoperit ceea ce credem că ar fi apă pură înghețat...