Pagina de istorie: Povestea Trenului Regal, care îl duce pe Regele Mihai pe ultimul drum
Foto: www.antena3.ro

Pagina de istorie: Povestea Trenului Regal, care îl duce pe Regele Mihai pe ultimul drum

10 știri, 137

Povestea Trenului Regal a început în 1926, când Regele Ferdinand a comandat Uzinelor mecanice din Milano un tren cu compartimentare specială, pentru ca Majestățile Sale Regele Ferdinand și Regina Maria să poată realiza vizite de stat în țările vecine, dar și să viziteze comunitățile de români. Însă Regele Ferdinand nu a mai apucat să se bucure de călătoriile cu acest tren, pentru că el a intrat în serviciul Casei Regale la un an după moartea lui Ferdinand.

În primii 10 ani de folosință a Trenului Regal, acesta i-a purtat pe Regina Maria, Regele Mihai, Regina Mamă Elena și Regele Carol al II-lea. Regele Mihai, alături de Regina Elena, a călătorit mult cu Trenul Regal în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, de exemplu în timpul vizitelor la Hitler.

Trenul este compus din cinci vagoane: sufrageria, în care au avut loc numeroase dineuri, la care au participat șefi de stat, vagonul Regelui și vagonul Reginei, care sunt două dormitoare, vagonul Invitaților și vagonul Casei MS Regelui, adică a personalului. Trenul dispunea de o bucătărie proprie, iar încălzirea fiecărui vagon se făcea cu câte o sobă cu lemne.

După abdicare, trenul a fost folosit, o vreme, atât de Gheorghe Gheorghiu-Dej, cât și de Nicolae Ceaușescu. A fost lăsat, apoi, în paragină. De abia la sfârșitul anilor 1990 Trenul Regal a fost restaurat, iar o parte din lucrări au fost făcute la Uzina 16 Februarie din Cl...

    Citește pe rfi.ro