Top 50 brand-uri romanesti creeaza valoare cat economia nationala3Foto© romaniatv.net

Top 50 brand-uri romanesti creeaza valoare cat economia nationala

, 5 știri, 10 vizualizări

Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obține un proprietar prin licențierea brandului pe piața liberă. Brand Strength Index măsoară eficacitatea performanței unui brand în raport cu competiția. Dacia își păstrează poziția de top, chiar dacă a crescut doar cu 6%, sectoarele retail, bancar și petrol și gaze fiind cele care domină clasamentul. "Sporul este de patru ori mai mare decât creșterea de 4,1% a economiei românești în ansamblu - încă o confirmare că brandurile puternice depășesc în performanță restul economiei", arată raportul.

60% dintre brandurile din clasament au fost create și dezvoltate în ultimii 30 de ani de sectorul privat. "Brandurile puternice cresc cu mult peste ritmul economiei naționale, iar companiile cu branduri puternice creează valoare chiar și când creșterea economică încetinește. Se conturează o dinamică solidă a brandurilor românești de top, care le pregătește pentru provocările viitorului", spune David Haigh, CEO Brand Finance.

Brandul auto Dacia își menține poziția de lider pentru al treilea an la rând, cu o valoare de 1,32 miliarde euro, în creștere cu 6% față de anul trecut. Dacia este și unul dintre puținele branduri românești prezente în clasamentele globale, fiind clasată pe locul 59 în clasamentul Brand Finance Auto 100 2019.