Schimbări la înscrierea în clasa pregătitoare, în Bucureşti: cum se va face repartizarea copiilor în clase

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Anumite şcoli nu vor mai fi suprasolicitate FOTO Adevărul
Anumite şcoli nu vor mai fi suprasolicitate FOTO Adevărul

Clasele pregătitoare se vor forma prin tragere la sorţi sau prin ordine alfabetică, renunţându-se astfel la alegerea şcolii favorite şi la formarea de liste şi favoritisme care ducea către  diferenţierea între copii.

Noua procedură „va stopa suprapopularea la anumite clase, riscurile de segregare şi discriminare a elevilor, dar şi a cadrelor didactice”, a declarat, pentru Edupedu.ro, inspectoarea şcolară generală adjunctă a Inspectoratului Şcolar Bucureşti Liliana Toderiuc-Fedorca.

ISMB vrea să impună o soluţie bazată pe algoritm, de tipul aleatoriu/ alfabetic (ordonarea alfabetică pe şcoală şi distribuirea pe clase, în ordine alfabetică, câte un elev la fiecare clasă existentă: elevul 1 – repartizat la clasa pregătitoare A, elevul 2 la clasa pregătitoare B, ş.a.m.d) tragere la sorţi în şedinţă publică organizată de şcoală. De asemenea, propunem ca repartizarea la clasă a profesorilor pentru învăţământ primar să fie realizată tot prin tragere la sorţi, a explicat Toderiuc-Fedorca, pentru Edupedu.ro.

Ministerul Educaţiei a lansat în consultare publică metodologia de înscriere

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a lansat astăzi, 4 februarie 2020, în consultare publică, metodologia şi calendarul de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2020-2021.

Principalele noutăţi incluse în proiectul de metodologie vizează constituirea formaţiunilor de elevi în clasa pregătitoare, precum şi soluţionarea situaţiilor excepţionale ale copiilor care nu se încadrează în tranşele de vârstă prevăzute de metodologie.

„Astfel, constituirea formaţiunilor de elevi se face după finalizarea procesului de înscriere, conform calendarului, în baza unei proceduri elaborate la nivelul unităţii de învăţământ şi aprobate de Consiliul de administraţie, procedură care să asigure transparenţă, echitate, nondiscriminare şi incluziune.De asemenea, situaţiile excepţionale ale copiilor care nu se încadrează în tranşele de vârstă prevăzute de metodologie vor fi analizate şi soluţionate de Comisiile judeţene/Comisia municipiului Bucureşti, în baza unor proceduri proprii.Propunerile, observaţiile şi sugestiile pe marginea proiectului de metodologie propus de Ministerul Educaţiei şi Cercetării pot fi trimise pe adresa de e-mail inscriere.inv.primar@edu.gov.ro, până în data de 14 februarie 2020”, se arată într-un comunicat al ministerului.

De când se va aplica noua metodă de repartizare

Către unităţile de învăţământ a fost trimisă o adresă scrisă prin care este recomandată punerea în aplicare a unei metode de repartizare a elevilor la clasă, după înscrierea acestora la clasa pregătitoare, care să respecte criteriul transparenţei. 

Noua procedură va fi pusă în aplicare înaintea începerii primei etape de înscriere în învăţământul primar, a anunţat  Liliana Toderiuc-Fedorca. Odată stabilită procedura, ea va fi postată pe site-ul fiecărei unităţi de învăţământ, dar şi la avizierul acesteia.

Aceasta a adăugat că “rolul ISMB este acela de a se asigura că formaţiunile de studiu sunt constituite corect, transparent, iar procedurile sunt elaborate clar şi aduse la cunoştinţa părinţilor”.

Primul judeţ care a implementat deja această procedură

Repartizarea în ordine alfabetică a copiilor în clasele pregătitoare, la nivelul fiecărei şcoli, este aplicată de 4 ani în judeţul Timiş.

”Am făcut consultări la clasa 4 erau păreri împărţite, era greu de acceptat la început. Părinţii au înţeles până la urmă, dar unii profesori s-au împotrivit nu au vrut să se tragă la sorţi. Dar este împotriva egalităţii şi transparenţei. Ca efecte remarcăm că la o şcoală foarte solicitată în loc de 8 clase s-au făcut 5 clase, nu a mai fost aşa aglomerată”, a spus Aura Danielescu, director ISJ Timişoara.

 ”Este de bun augur să se procedeze astfel, trebuie ca toţi copiii să aibă şanse egale. Era acea problemă cu viză de flotant ca să aducă copilul la o şcoală mai bună. La Timişoara s-a implementat de 4 ani sistemul nou”, a spus Gabriel Chicioreanu, preşedinte al Federaţiei Părinţilor. 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite