Compania Energetica, responsabilă de termoficare, cumpără 3 SUV-uri de 27.000 euro bucata, în timp ce bucureştenii îngheaţă în case
0Compania Municipală Energetica, înfiinţată la propunerea Gabrielei Firea, pentru a se ocupa de sistemul de termoficare din Capitală, a achiziţionat 3 SUV-uri cu pilot automat, scaune şi volan încălzite, încărcare telefon wireless, volan şi schimbător de viteze îmbrăcate în piele, potrivit unui anunţ de atribuire publicat în SEAP. Asta în timp ce în mai multe sectoare din Capitală nu este apă caldă şi căldură.
Pentru cele trei maşini compania plăteşte 380.000 RON firmei BRODMI SRL, contractul fiind încheiat pe 29 octombrie 2019. Achiziţia de maşini se face în condiţiile în care sistemul de termoficare din oraş este în colaps şi în fiecare săptămână sute de clădiri rămân fără apă caldă şi căldură din cauza avariilor, conform hotnews.ro.
Compania Municipală Energetică a fost înfiinţată în iunie 2017 pentru a se ocupa de sistemul de termoficare, însă după ce hotărârea de înfiinţare a acesteia a fost anulată în instanţă, Consiliul General a hotărât la începutul acestui an înfiinţarea a două noi companii, Termoenergetica Bucureşti şi Energetica Servicii Bucureşti. Cele două companii se vor forma în urma reorganizării şi divizării Companiei Municipale Energetica, urmând ca la final aceasta să fie dizolvată, au hotărât consilierii. Noile Companii au fost deja înfiinţate, iar de la 1 decembrie Termoenergetica a preluat activitatea RADET, însă Compania Municipală Energetica continuă să funcţioneze şi să facă achiziţii.
Achiziţia a fost semnalată de consilierul PNL, Ciprian Ciucu, pe pagina de Facebook. ”Nu vreau să vă enervez de dimineaţă dar e bine să ştiţi pe ce se duc banii noştri atunci când nu se duc în termoficare: se duc în SUV-uri achiziţionate de compania de termoficare a Primăriei (în imagine). SUV-urile au fost achiziţionate de CM Energetica şi vor fi, probabil, transferate noii companii Termoenergetica. Investiţii serioase în reţea nu s-au făcut deşi prima companie, Energetica (înfiinţată ilegal), transformată apoi în Termoenergetica, a primit un capital de 300 milioane de lei (!) iar actuala Termoenergetica are pe mâna 642 milioane de lei!”, a scris Ciprian Ciucu pe pagina de Facebook.
Potrivit Caietului de sarcini, reprezentanţii companiei motivează că au doar trei autovehicule de acest tip, ”care însă nu sunt suficiente pentru satisfacerea nevoilor acesteia”. ”Obiectivul specific al acestei achiziţii îl constituie necesitatea executării lucrărilor aferente proiectului de ”Reabilitarea sistemului de termoficare al Municipiului Bucureşti (7 Obiective însumând o lungime de traseu de 31,621 km)””, se mai arată în caietul de sarcini.
Potrivit documentului, SUV-urile cumpărate trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
Siguranţă şi securitate:
Airbag şofer, pasager (cu dezactivare), airbag-uri laterale, airbag-uri cortina cu sensor la răsturnare şi sensor de blocare a uşilor în mers.
ABS (sistem de antiblocare a roţilor), EBD (distribuţia electronică a frânarii), TCS (sistem de control al tracţiunii), ESP (control de stabilitate electronic)
Asistenţă la urcarea şi coborârea pantelor
Sistem activ de management al direcţiei.
Asigurare pornire motor (pedala frână)
Sistem de asistenţă la schimbarea benzii de circulaţie.
Faza lungă cu funcţie automată
Funcţie avertizare limita de viteză
Centuri siguranţă faţă reglabile pe înălţime şi pretensionate, centuri de siguranţă spate
Frână de staţionare electronică cu funcţie “auto hold”
Frâne faţă şi spate cu discuri
Alarmă
Închidere centralizată cu telecomanda
Senzori de parcare faţă/spate
Sistem de monitorizare a presiunii în pneuri
Imobilizator motor
Dotări exterioare:
Bară faţă/spate vopsite în culoarea caroseriei
Inserţii crom – mânere uşi exterior, rame portiere, grilă radiator
Faruri cu iluminare laterală
Geamuri spate şi lunetă fumurii
Jante aliaj 19 inch, anvelope 245/45/R 19
Lumini spate frână/poziţie cu tehnologie LED
Lumini de drum permanente şi lumini de poziţie cu tehnologie LED
Oglinzi laterale, acţionate electric şi încălzite, cu semnalizare încorporată
Oglinzi laterale pliabile electric
Proiectoare ceaţă
Confort şi funcţionalitate:
Sistem Strat/Stop
Geamuri electrice faţă cu coborâre/ridicare automată şi protecţie împotriva prinderii degetelor, geamuri electrice spate.
Computer bord
Mufă USB scaune spate
Consola centrală cu cutie de depozitare şi cotiera
Bancheta spate rabatabilă 6:4
Camera video spate cu predicţia traiectoriei
Copertină spate retractabilă
Instalaţie de climatizare automată dublă zona şi torpedo cu refrigerare
Oglindă interioară heliomata
Încărcare telefon wireless
Parbriz şi geamuri faţă cu protecţie solară
Pilot automat cu posibilitatea ajustării limitei de viteză
Posibilitate setare direcţie sport/normal
Senzor de ploaie
Ştergătoare parbriz “aeroblade”
Senzor pentru aprinderea automată a farurilor
Stergator şi stropitor lunetă
Scaune faţă şi spate încălzite
Scaun pasager reglabil manual pe înălţime
Volan şi schimbător de viteze îmbrăcate în piele
Volan reglabil pe înălţime şi profunzime.
Volan încălzit.
Sistem de navigaţie LCD, touch-screen, RDS, Bluetooth, display camera video spate, Apple car play. Android auto.
Reprezentanţii Companiei Municipale Termoenergetica au transmis un comunicat de presă în care precizează că nu au făcut ei nicio achiziţie.
„Singurele achiziţii făcute de Compania Municipală Termoenergetica Bucureşti de la înfiinţare până în prezent sunt cele impuse de necesitatea preluării activităţii şi a angajaţilor fostei regii autonome (RADET Bucureşti), respectiv achiziţii de abonamente software pentru contabilitate, tipizate, ştampile, etc. CMTB nu a iniţiat până în prezent licitaţii pentru autoturisme sau autoutilitare. Mai mult decât atât, viziunea fostei regii autonome (RADET) şi a actualei companii de termoficare nu a avut şi nu are în vedere achiziţia produselor de lux, ci rezolvarea neajunsurilor materiale găsite la preluarea (în urmă cu trei ani) activităţii de termoficare. Un exemplu în acest sens îl reprezintă achiziţia de materiale strict necesare continuării serviciului de furnizare a apei calde şi căldurii, respectiv achiziţiile de ţevi, care au lipsit timp de peste 9 luni din stocurile RADET şi achiziţiile de compensatori şi vane, care au lipsit mai mult de 10 ani din stocurile RADET. Totodată, dezminţim şi condamnăm afirmaţiile potrivit cărora CET Griviţa şi CET Casă Presei Libere nu funcţionează. CT Casă Presei Libere este o centrală termică şi nu o Centrală Electro - Termică (CET), aşa cum în mod eronat se foloseşte sintagma CET, care funcţionează în subordinea Primăriei Municipiului Bucureşti. Această centrală a funcţionat continuu, neavând nicio perioadă de întrerupere în furnizarea apei calde. Pentru CET Griviţa, entitate aflată în subordinea Primăriei Sectorului 1 vă comunicăm că în prezent aceasta funcţionează, după ce a fost oprită în perioada verii, pentru efectuarea unor lucrări. Începând cu data de 18 noiembrie 2019, la începerea sezonului rece, CET Griviţa a fost repus în funcţiune”, se arată în comunicatul Termoenergetica.