UPDATE Ministerul Comunicaţiilor: 112 rămâne singurul număr de urgenţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Comunicaţiilor a transmis că numărul 114 nu va fi un număr de urgenţă aflat la dispoziţia apelanţilor, în sensul numărului 112, ci doar un canal tehnic asociat numărului de urgenţă 112.

UPDATE: În proiectul iniţiat de MCSI al Ordonanţei de Urgenţă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă şi a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, la art. I, alin. 1, se prevăd următoarele:

”❗️Astfel, precizăm că numărul 114 NU VA FI un număr de urgenţă aflat la dispoziţia apelanţilor, în sensul numărului 112, ci doar un canal tehnic asociat numărului de urgenţă 112.

După adoptarea actului normativ, apelurile de urgenţă ale cetăţenilor se vor îndrepta spre aceleaşi numere ca şi în prezent: 112, respectiv 113 (cel din urmă fiind adresat persoanelor cu dizabilităţi).

„Transmiterea mesajelor tehnice standardizate scurte ce conţin infornnaţia de localizare obţinută pe baza echipamentului terminal se realizează fără intervenţia apelantului, către numărul unic 114."

„Furnizorii de reţele publice mobile de telefonie au obligaţia de a suporta atât costurile determinate de transmiterea la numărul 114 a mesajelor tehnice standardizate scurte ce conţin infornriaţia de localizare obţinută pe baza echipamentului terminal, cât şi costurile aferente traficului generat pe o conexiune de date de transmiterea informaţiei de localizare obţinută pe baza echipamentului terminal”, se arată în proiectul de lege supus dezbaterii publice.

Subliniem că numărul 114 reprezintă doar un canal tehnic ce va fi asociat cu numărul de urgenţă 112, după cum a transmis Ministerul Comunicaţiilor.

Datele personale vor fi păstrate pentru o perioadă de zece ani

Proiectul de act normativ stabileşte şi norme cu caracter tranzitoriu, care prevăd o perioadă de şase luni pentru colectarea datelor utilizatorilor care beneficiază de serviciile menţionate la data intrării în vigoare a actului normativ.

Datele personale colectate prin intermediul numărului de urgenţă 114 vor fi prelucrate respectând prevederile  GDPR şi vor fi stocate timp de zece ani. Ulterior vor fi şterse sau, după caz, distruse. „Perioada de păstrare a datelor a fost stabilită pentru 10 ani, astfel încât să se asigure un echilibru între protecţia drepturilor persoanei vizate, pe de o parte şi interesul public, pe de altă parte, urmând ca la împlinirea termenului de 10 ani, datele cu caracter personal să fie şterse sau, după caz, distruse”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.

În acest sens se va modifica OUG 34 din 2008 şi se vor introduce prevederi prin care furnizorii de reţele publice mobile de telefonie să suporte costul mesajelor tehnice standardizate scurte de localizare şi a traficului de date generat de informaţia de localizare oblţnută pe baza echipamentului terminal pe durata apelului, se mai arată în document.

În România, pe lângă numărul unic de urgenţă 112 funcţionează şi numărul unic 113, la care se persoanele cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire pot transmite SMS serviciilor de urgenţă.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite