Primăria Municipiului București, prin Direcția Generală de Evidență a Persoanelor, alături de serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor aferente celor 6 sectoare va asigura în data de 25 și 26.05.2019, program de lucru prelungit pentru eliberarea actelor de identitate expirate, pierdute, furate sau deteriorate, anunță instituția într-un comunicat de presă. Măsura vine în sprijunul cetățenilor interesați să voteze la alegerile europarlamentare de pe 26 mai.

Evidenta populatieiFoto: dgepmb.ro

Astfel, programul de lucru cu publicul al birourilor de evidență a persoanelor de pe raza Capitalei și al Direcției Generale de Evidență a Persoanelor a Municipiului București va fi extins, după cum urmează: în zilele de sâmbătă, 25.05.2019, între orele 08.00 și 16.00 (inclusiv pentru depunerea documentelor în vederea eliberării actelor de identitate), și duminică, 26.05.2019, între orele 07.00 și 21.00. (07.00 – 16.00 - pentru depunerea documentelor în vederea eliberării actelor de identitate).

Potrivit sursei citate, cartea de identitate se întocmește și se eliberează pe baza cererii scrise a persoanei și a documentelor cu carese face dovada numelui, stării civile, cetățeniei române și a domiciliului. Contravaloarea producerii și eliberării cărții de identitate este de 7 lei și se achită la ghișeele birourilor de evidență a persoanelor din cele 6 sectoare, precum și prin SMS, apelând numărul scurt 7530 pentru sectorul 5.

În situația în care nu pot fi prezentate anumite documente (certificate de stare civilă, dovezi cu privire la domiciliu, etc.), se va elibera carte de identitate provizorie, caz în care se vor depune și 3 fotografii ¾ cm și taxa de 1 leu, achitată în același mod că și în cazul cărților de identitate.