Grupul, precum si marcile Renault si Dacia au realizat un record de vanzari semestriale, cu 1.879.119, 1.342.968 si respectiv 333.050 de vehicule vandute. Vanzarile Renault Samsung Motors au crescut cu 12,5%, iar cele ale Lada cu 12,2%, scrie News.ro.

Am atins un nou record prin cele 1,88 milioane de vehicule vandute intr-un semestru. Volumele de vanzari si cotele de piata au crescut in cazul tuturor marcilor noastre si in toate regiunile. Strategia noastra de reinnoire a gamei si de extindere geografica continua sa dea roade”, a declarat Thierry Koskas, membru al comitetului executiv, vice-presedinte pentru vanzari si marketing al grupului Renault.

In Europa, inmatricularile grupului continua sa creasca mai accelerat decat piata. Acestea au inregistrat o crestere de 5,6%, in conditiile in care piata a cunoscut o dinamica pozitiva de 4,4%, ceea ce inseamna 1,025 milioane de vehicule inmatriculate in primul semestru. Cota de piata a grupului in Europa a ajuns la 10,8%, in crestere cu 0,1 puncte.

Marca Renault a inregistrat si ea o crestere de 4,3%, iar cota sa de piata a atins 8,2%. Renault beneficiaza in special de pe urma reinnoirii complete a familiei Megane in anul 2016. Clio 4 este a doua cea mai vanduta masina in Europa, iar crossover-ul Captur este pe locul intai la categoria sa.

Pe segmentul vehiculelor electrice, Renault s-a mentinut in frunte cu o cota de piata de 26,8%. Volumul vanzarilor a crescut cu 34%. Inmatricularile modelului ZOE, cea mai vanduta masina electrica in Europa, inregistreaza o dinamica de 44%.

Sandero si Duster au impins Dacia catre vanzari record

Marca Dacia a realizat in Europa un record de vanzari la sase luni, cu 245.453 vehicule vandute (+9,3 %) si o cota de piata de 2,6 %. Aceste rezultate sunt datorate in special performantei modelelor Sandero faza 2, lansate la sfarsitul anului 2016 si Duster.

In Franta, marca Renault a consemnat cea mai buna performanta semestriala din ultimii 6 ani la categoria autoturismelor. Twingo, Clio, Talisman si Espace s-au aflat pe primul loc in segmentele lor. Dacia si-a depasit propriul record de vanzari cu Sandero, lider pe piata autoturismelor vandute persoanelor fizice. ZOE a ramas liderul necontestat al pietei masinilor electrice, reprezentand aproape 70% din piata franceza a autoturismelor electrice, cu peste 9.200 de inmatriculari, in crestere cu peste 42% in raport cu aceeasi perioada din anul precedent.

In afara Europei, Renault a inregistrat cresteri ale vanzarilor si cotei de piata. Inmatricularile grupului au crescut cu 16,8% pe o piata care a avansat cu 3,4%.

Grupul Renault si-a consolidat pozitiile ca urmare a succesului gamei sale: QM6 si SM6 in Coreea, Kaptur, Vesta si Xray in Rusia, Koleos in China, Megane Sedan in Turcia si Oroch in America Latina. In Africa-Orientul Mijlociu-India, inmatricularile grupului au crescut cu 19,3%, iar cota de piata a ajuns la 6,4% (+1,1 puncte).

In Iran, cresterea vanzarilor a fost de 100,3%, iar cota de piata a atins 9,8% (+4 puncte), datorita succesului modelelor Tondar si Sandero.

Rusia a devenit a doua piata a grupului, pe fondul cresterii vanzarilor Lada si Captur

Piata rusa, care a crescut pentru prima data in ultimii 4 ani, a inregistrat un avans de 6,9% in primul semestru. Vanzarile grupului (inclusiv Lada) au crescut cu 14%.

Vanzarile Lada au urcat intr-un ritm de aproape doua ori mai rapid decat al pietei, progresand cu 12,8%, in conditiile unei cote de piata de 19,5% (+1 punct), datorita succesului noilor modele Vesta si Xray.

Marca Renault a ajuns la o cota de piata de 8,4%, in crestere cu 0,7 puncte. Captur s-a vandut in 14.141 de unitati in primul semestru. Rusia a devenit a doua piata a grupului, luand in calcul si volumele de vanzari ale marcii Lada. 

In regiunea Asia Pacific, inmatricularile cresc cu 50,5% pe o piata in crestere cu 3,6 %. In China, Renault a vandut aproape 36.000 de vehicule (in comparatie cu 9.771 in aceeasi perioada a anului 2016), din care 21.000 de unitati din „Noul Koleos”, lansat la sfarsitul anului 2016 si fabricat local.

In America Latina, vanzarile au progresat cu 14,6% pe o piata in crestere cu 8,3%, cota de piata ridicandu-se la 6,5%, in crestere cu 0,4 puncte. Sandero, Logan si Duster Oroch si-au mentinut popularitatea.

Grupul Renault a continuat sa profite de revenirea pietei argentiniene, inmatricularile vehiculelor sale crescand cu 45,6% pe o piata in expansiune cu 34%. Cota de piata a evoluat cu 1,1 puncte, ajungand la 13,3%. Renault beneficiaza de productia locala a Sandero si Logan care a demarat la finalul anului 2016. In Brazilia, piata a avansat cu 4,2%, iar Grupul a valorificat aceasta crestere, sporindu-si vanzarile cu 5,1% raportat la o cota de piata de 7,4%.

Piata mondiala ar putea avansa in 2017 cu 1,5%-2,5%. Piata europeana ar trebui de asemenea sa creasca cu 2%, acelasi ritm de crestere fiind preconizat si in cazul pietei franceze. In acest context, grupul Renault si-a confirmat obiectivele comerciale pentru anul 2017, constand in cresterea vanzarilor si a cotelor de piata in Europa si in afara Europei.