x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Cele mai vechi fosile de copaci pot fi văzute într-un muzeu din Germania

Cele mai vechi fosile de copaci pot fi văzute într-un muzeu din Germania

01 Sep 2015   •   13:38
Cele mai vechi fosile de copaci pot fi văzute într-un muzeu din Germania

Fosilele de copaci primitivi descoperite în Germania în 2008 şi 2009 sunt dovada că aceasta este cea mai veche pădure de pe Terra cunoscută până acum, potrivit oamenilor de ştiinţă germani care au studiat aceste rămăşiţe şi au decis să ofere publicului posibilitatea de a vedea aceste relicve din trecutul îndepărtat al planetei, informează agenţia DPA.

Pădurea se spune că a existat în urmă cu 390 de milioane de ani, "cu mult înainte de dinozauri", a subliniat Stephanie Mueller, purtător de cuvânt al Muzeul de Stat din Bonn.

Plantele asemănătoare copacilor, cunoscute sub numele de Calamophyton, au fost nu mai înalte de trei metri şi se crede că au crescut pe o insulă de nisip într-o mare întinsă, puţin adâncă, care mai târziu a devenit o regiune deluroasă cunoscută sub numele de Bergisches Land. La acea vreme, regiunea era situată în apropierea Ecuatorului şi a avut climă tropicală pe tot parcursul anului.

Oamenii de ştiinţă suspectează că plantele au fost spulberate de inundaţii marine, probabil din cauza unui tsunami provocat de un cutremur sau de o alunecare majoră a pantelor continentale. Iar apoi, conform teoriei, au fost acoperite rapid cu nisip şi noroi, fosilizându-se.

Blocul de fosile poate fi privit de public la departamentul de arheologie al muzeului din Bonn.

Autoritatea regională din Renania a declarat că va continua evaluarea ştiinţifică a rămăşiţelor găsite în apropiere de municipiul Lindlar, la est de malul râului Rin, datând din perioada geologică a Devonianului mijlociu (perioadă a erei paleozoice), mai informează agenţia DPA.

×