Cum încearcă un spital să blocheze mita. Pacienţii, şi nu medicii, puşi să semneze o declaraţie de angajament

Pacienţii Spitalului Judeţean de Urgenţă Bistriţa trebuie să semneze, începând de marţi, o declaraţie prin care îşi iau angajamentul că nu dau mită în spital.

1949 afișări
Imaginea articolului Cum încearcă un spital să blocheze mita. Pacienţii, şi nu medicii, puşi să semneze o declaraţie de angajament

Cum încearcă un spital să blocheze mita. Pacienţii, puşi să semneze o declaraţie la internare

„Schimbarea începe prin noi! Prin fiecare dintre noi! Ieri, Comitetul Director şi Consiliul de Administraţie al Spitalului Judeţean de Urgenţă Bistriţa au aprobat formularul de informare/conştientizare a pacienţilor care urmează a fi primit şi completat la internare. Formularul are ca scop informarea/conştientizarea pacienţilor de plăţile legale pe care au obligaţia de a le achita pe perioada internării şi declararea de către aceştia că nu vor oferi plăţi suplimentare personalului medical sau altor categorii de angajaţi din spital şi urmează a fi implementat în cursul lunii octombrie”, anunţă managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Bistriţa, Gabriel Lazany.

Potrivit declaraţiei postate de acesta pe Facebook, pacienţii Spitalului Judeţean de Urgenţă Bistriţa sunt informaţi că pe perioada internării trebuie să plătească 10 lei drept coplată la externare şi 20 de lei / zi spitalizare pentru persoanele care se internează la cerere ca şi aparţinători ai pacienţilor cu vârstă mai mare de trei ani, „deoarece aceste sume sunt singurele obligaţii legale de plată pe perioada internării”.

„Vă rugăm să daţi următoarea declaraţie: subsemnatul ........având CNP .........declar că am luat la cunoştinţă de obligaţiile legale de plată pe care le am pe perioada internării şi nu voi oferi alte plăţi suplimentare personalului medical sau oricărei alte categorii de angajaţi ai spitalului. Totodată mă oblig să sesizezi conducerea spitalului sau organele abilitate cu privire la orice condiţionare a actului medical de primirea unor foloase necuvenite băneşti sau de altă natură”, se arată în declaraţie.

Una din persoanele care comentează postarea managerului scrie că primul pas se va face când plicurile vor fi refuzate constant, nu printr-o informare semnată: „Omul o semnează, dar plicul tot îl dă şi va fi primit. Dar dacă ar fi refuzat în mod constant?”.

O altă persoană comentează: „Poate nu ar strica un formular de conştientizare, cu reguli şi întrebări, pentru bolnavii care se prezintă la UPU şi nu sunt cazuri de urgenţă, sufocând activitatea de acolo. Medicii şi asistentele sunt răbdători, amabili şi nu resping pe nimeni, însă este clar că nu-şi pot face treaba cum trebuie în aşa aglomeraţie. În camera - hol unde sunt primiţi bolnavii ambulanţierii trebuie să facă slalom ca să poată trece cu tărgile. Bine-nţeles că bolnavii care sunt nevoiţi să aştepte peste 5 ore până le vine rândul printre urgenţele adevărate suferă şi sunt nemulţumiţi!”.

Totuşi, majoritatea celor care comentează postarea îl felicită pe manager pentru iniţiativă.

Taguri:
spital,
mită,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici