25.7 C
București
luni, 6 mai 2024
AcasăTechGermania restricţionează colectarea de date de către Facebook

Germania restricţionează colectarea de date de către Facebook

Biroul Federal pentru Carteluri a decis, în urma unei anchete care a durat trei ani, că reţeaua socială respectivă abuzează de poziţia dominantă pe piaţă pentru a obţine date ale utilizatorilor fără consimţământul acestora, informează Reuters, citează Agerpres.

Bundeskartellamt – autoritatea pentru controlul concurenţei – a obiectat în special faţă de modul în care Facebook colectează date de la aplicaţii proprii, cum ar fi WhatsApp şi Instagram, sau ale unor terţi. O altă practică abuzivă este, potrivit biroului, urmărirea online a persoanelor care nici măcar nu utilizează Facebook, cu ajutorul opţiunilor “like” (“îmi place”) şi “share” (“distribuie”). Datele provenite de la WhatsApp şi Instagram vor putea fi alocate Facebook doar cu consimţământul voluntar al utilizatorilor; acordul va fi necesar şi pentru colectarea de date de la alte site-uri de internet.

“Pe viitor, Facebook nu va mai avea permisiunea de a-şi obliga utilizatorii să accepte colectarea practic nelimitată a datelor şi atribuirea datelor din afara Facebook conturilor lor de Facebook”, a explicat şeful biroului, Andeas Mundt.

Facebook a anunţat că va contesta decizia Bundeskartellamt, susţinând că biroul a subestimat concurenţa în domeniu şi a subminat regulile europene privind confidenţialitatea, intrate în vigoare anul trecut. “Nu suntem de acord cu concluziile lor şi intenţionăm să facem apel, astfel încât persoanele din Germania să beneficieze în continuare pe deplin de toate serviciile noastre”, a făcut cunoscut reţeaua socială, prin intermediul unei postări pe un blog.

Autoritatea pentru concurenţă a arătat că Facebook va trebui să formuleze propuneri privind modul de a restrânge colectarea datelor în termen de 12 luni, în funcţie de rezultatul procedurilor de apel. În caz de nerespectare a deciziei, Bundeskartellamt poate aplica amenzi de până la 10% din veniturile anuale ale companiei din întreaga lume; anul trecut, Facebook a avut o cifră de afaceri de 55,8 miliarde de dolari, în creştere cu 37% faţă de 2017. Potrivit biroului, Facebook are în Germania 23 de milioane de utilizatori activi zilnic, ceea ce reprezintă o cotă de piaţă de 95%, în condiţiile în care singurul concurent este reţeaua socială Google+, în curs de închidere.

Cele mai citite

Armata israeliană a început evacuarea civililor din Rafah, înaintea unei posibile ofensive

Armata israeliană a început evacuarea civililor din orașul Rafah, aflat în sudul Fâșiei Gaza, aparent în cadrul pregătirilor pentru o operațiune militară în această...

Ambasada britanică prezintă un ursuleț Paddington decorat cu simboluri românești, în cinstea Paștelui ortodox

Ambasada Marii Britanii la București a creat un ursuleț Paddington decorat cu simboluri românești, pentru a marca Paștele ortodox. Paddington este o jucărie de pluș...

Studiu. Românii își propun să arunce mai puțină mâncare

Șapte din zece români își propun să arunce mai puțină mâncare la gunoi, relevă cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research în...
Ultima oră
Pe aceeași temă