45% dintre apelurile efectuate la 112, în prima jumătate a anului, nu au reprezentat urgenţe

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale anunţă că, în primul semestru al acestui an, aproape cinci milioane de români au apelat serviciul 112 fără să aibă o urgenţă, se arată într-un comunicat transmis Agerpres. Cele mai multe apeluri au fost făcute în judeţele Gorj, Harghita şi Mureş.

RomaniaTV.net
08 iul. 2020, 14:22
45% dintre apelurile efectuate la 112, în prima jumătate a anului, nu au reprezentat urgenţe

În primele şase luni ale anului, 4.896.707 de persoane au apelat Serviciul de urgenţă 112, cu 18,31% mai puţine faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.  

Cetăţenii au sunat mai responsabil la numărul 112 în acest an, apelurile non-urgente fiind în scădere cu 18,31% în comparaţie cu perioada similară din 2019. Peste jumătate dintre apelurile de urgenţă au fost transferate către Ambulanţă”, se arată în comunicatul STS.   

Astfel, din totalul de 4.896.707 apeluri, 2.669.464 de apeluri au reprezentat urgenţe (54,52%), iar 2.227.243 au fost apeluri non-urgente (45.48%).  

De remarcat faptul că, în pandemie, cei mai mulţi români au conştientizat necesitatea apelării responsabile a numărului de urgenţă.

Este remarcabil că, şi în acest context, numărul de apeluri non-urgente a scăzut, ceea ce demonstrează că cetăţenii au înţeles importanţa apelării responsabile a numărului unic de urgenţă„, se arată în comunicat.  

Topul judeţelor din care s-au făcut cele mai multe apeluri care nu au reprezentat urgenţe

Judeţele în care ponderea apelurilor non-urgente este foarte ridicată sunt: Gorj (65,90%), Harghita (64,21%) şi Mureş (61,49%).

Citeşte şi STUDIU Infecţia cu noul coronavirus poate cauza leziuni cerebrale grave. Cum se manifestă inflamaţia ADEM

La nivel naţional, cele mai multe apeluri la numărul de urgenţă 112 s-au făcut din: Bucureşti-Ilfov – 747.518 apeluri; Iaşi – 228.082 apeluri (64,19% au fost apeluri de urgenţă); Constanţa – 198.609 apeluri (47,89% reprezentând urgenţe).

Operatorii de la 112 au transferat apelurile solicitanţilor către următoarele instituţii: către Ambulanţă au fost direcţionate 54,03% dintre apeluri (1.770.037), către Poliţie – 23,29% dintre apeluri (762.853), către  ISU-SMURD -17,70% dintre apeluri (579.682), către Jandarmerie – 4,33% dintre apeluri (141.972) şi către alte agenţii – 0,65% dintre apeluri (21.269).  

În foarte multe cazuri, cetăţenii au sunat la 112 pentru a afla informaţii despre coronavirus, fără a avea însă urgenţe reale. STS le aminteşte cetăţenilor să apeleze numărul TELVERDE – 0800.800.358, linie telefonică alocată strict furnizării de informaţii despre coronavirus.