"Suntem surprinşi să constatăm că firma UBER îşi face publicitate cu anunţul introducerii plăţii cash pentru serviciile de transport persoane. Serviciul autointitulat de ride-sharing UBER – autointitulat pentru că ride-sharing nu există, din punct de vedere legal, în România – va introduce, începând de astăzi, un proiect pilot prin care o parte dintre clienţii companiei vor avea posiblitatea de a plăti şi cash cursele, primind, totodată, şi posiblitatea de a primi curse gratuit, atunci când fac trecerea către card(…) Vrem să ştim cum reuşesc aceste firme să funcţioneze şi să încaseze bani fără autorizaţii şi fără să respecte legile româneşti. Vrem să înţelegem dacă se face lobby pentru ca aceste firme să fie protejate şi cine sunt persoanele implicate în această activitate de lobby", se menţionează în comunicat. 

Conform sursei citate, COTAR mai solicită autorităţilor măsuri de stopare a acestor activităţi ilicite de transport, în vederea creării unui cadru concurenţial real şi asigurarea predictibilităţii necesare investiţiilor, transportatorii precizând că dacă autorităţile nu vor acţiona asupra evaziunii fiscale şi transportului neautorizat, aceştia vor recurge la toate modalităţile de protest legale. 

În comunicat se spune că firma de transport UBER a făcut un anunţ privind încasarea banilor cash de la persoanele pe care le transportă, în pofida faptului că UBER nu deţine o autorizaţie pentru funcţionarea unui dispecerat, aşa cum prevede legea taximetriei, dar nici pentru aparatele de taxare conform legii în vigoare. 

"Suntem surprinşi să constatăm că firma UBER îşi face publicitate cu anunţul introducerii plăţii cash pentru serviciile de transport persoane. Serviciul autointitulat de ride-sharing UBER – autointitulat pentru că ride-sharing nu există, din punct de vedere legal, în România – va introduce, începând de astăzi, un proiect pilot prin care o parte dintre clienţii companiei vor avea posiblitatea de a plăti şi cash cursele, primind, totodată, şi posiblitatea de a primi curse gratuit, atunci când fac trecerea către card. Menţionăm pentru ANAF că asemenea sistem nu există în România şi nici nu poate fi implememtat, pentru că este contrazis de legile româneşti", potrivit COTAR. 

Totodată, Confederaţia de Transportatori doreşte să ştie cum astfel de firme funcţionează şi încasează bani, fără autorizaţii şi fără să respecte legile româneşti. 

"Vrem să înţelegem dacă se face lobby pentru ca aceste firme să fie protejate şi cine sunt persoanele implicate în această activitate de lobby. Salutăm controalele făcute în trafic de ANAF, de Poliţia Rutieră sau de Poliţia Locală şi alte instituţii abilitate ale statului, dar le cerem autorităţilor să facă aceste controale şi la firmele neautorizate, care fac transport ilegal şi încasează bani fără a avea o bază legală, nu doar la transportatorii autorizaţi, aşa cum s-a întâmplat până acum", mai spune COTAR. 

COTAR – este o organizaţie patronală reprezentativă la nivel naţional a transportatorilor rutieri de persoane, şcolilor de conducători auto, a transportatorilor în regim de taxi şi închiriere, precum şi a service-urilor auto din România, având o structură federativă, cu personalitate juridică, independentă, nonprofit, nonguvernamentală şi apolitică. 

AGERPRES