Dăncilă, despre scrisoarea C. Creţu: Este o evaluare pe 2017

Premierul Viorica Dăncilă se va întâlni cu Corina Creţu, comisar european pe politici regionale, după ce aceasta a trimis o scrisoare în care vorbeşte despre riscul dezangajării fondurilor UE.

Ştiu despre scrisoarea doamnei comisar Corina Creţu, comisar pe politici regionale. Acea scrisoare este o evaluare a activităţii pe domeniul transporturilor pentru anul trecut. O să am o întâlnire cu doamna Corina Creţu, pe data de 21, la Bacău. Pot să vă spun că am vorbit deja cu ministrul Transporturilor pentru a vedea cum accelerăm procesul de absorbţie a fondurilor europene„, a declarat Viorica Dăncilă, întrebată fiind scrisoarea Corinei Creţu.

Comisarul european, Corina Creţu, i-a transmis, pe 25 aprilie, premierului Viorica Dăncilă, miniştrilor Lucian Şova şi Rovana Plumb, o scrisoare în care îşi exprima îngrijorarea cu privire la riscul dezangajării fondurilor UE, potrivit documentului prezentat, luni, de PNL.

Mă adresez dumneavoastră cu privire la situaţia actuală a investiţiilor din domeniul transporturilor, ca parte a Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) pentru perioada 2014-2020. Având în vedere că ne apropiem de jumătatea actualei perioade de programare şi că este momentul în care serviciile Comisiei încep pregătirile pentru următoarea perioadă de programare, sunt extrem de îngrijorată cu privire la planificarea şi implementarea proiectelor de infrastructură de transport care sunt cofinanţate de Fondul de coeziune şi de Fondul european de dezvoltare regională (FEDER) în România. (…) În acest sens autorităţile române vor trebui să acorde o atenţie deosebită exerciţiilor bugetare pentru doua fază se vor apropia de finalizare iar noile proiecte riscă a fi încă în faza de demarare, fără să genereze cheltuielile necesare”, afirmă comisarul european pentru politică regională.

Comisarul european mai precizează că această cauză ţara noastră riscă „dezangajări imediate”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

10 Comentarii

  1. am vorbit cu ministrul şova si m-a liniştit. De tot. A, era să uit: din cauza lipsei de fonduri, ultimul drum l-am pavat cu bune intenţii…

  2. Eu am înțeles de la un ștab PSD de pe aici, că este o evaluare de pe vremea lui Ceaușescu. N-are absolut nici o legătură cu guvernarea PSD și nici măcar cu a FSN-ului de acum douăzeciși de ani. Doamna Crețu a încurcat hârtiile născând dubii asupra glorioasei guvernări pesediste. O liniștește doamna Dăncilă că la anul sunt alegeri europarlamentare și să vedem dacă o mai avea sau nu girul președintelui partidului. Să se învețe minte și să fie mai atentă data viitoare. Nici China nu merge așa de bine ca România în acest an așa că nici nu mai avem nevoie de fonduri europene mai ales că pe la sfârșitul lunii don Livache s-ar putea să-și ia zborul. Dacă-l trimite DNA în vacanță, ce ne mai trebuie fonduri europene?

  3. Iar MINTE Vasilica, uite ce scrie C. Cretu:
    „Mă adresez dumneavoastră cu privire la situaţia ACTUALA a investiţiilor din domeniul transporturilor, ca parte a Programului Operaţional Infrastructură Mare pentru perioada 2014-2020. Având în vedere că ne apropiem de JUMATATEA Actualei perioade de programare şi….”
    C. Creţu atrage atenţia că până în PREZENT doar 4 noi mari proiecte majore pentru sectorul feroviar au fost depuse în intervalul 2014-2018, exprimându-şi îngrijorarea cu privire la faza incipientă în care se află proiectele.
    ”Pregătirea şi prezentarea de proiecte noi pentru perioada de programare actuală a fost mult întârziată. Până în prezent, numai 4 Proiecte majore au fost depuse într-un interval de timp de 4 ani…

    Comisarul european mai precizează că această cauză Romania RISCA „Dezangajări IMEDIATE”.
    „Faptul că pregătirea proiectelor este FOARTE SLABA şi prin urmare, concentrată pe un număr limitat de investiţii, înseamnă că întârzierile înregistrate în implementarea acestor câteva proiecte ar putea conduce la DEZANGAJARI Imediate în anul respectiv, periclitând astfel nu numai axele prioritare pe transport din cadrul POIM — ţinând cont de aşteptările din sfera acestor proiecte şi sumele aflate în joc — cât şi politica de coeziune în România în general„.
    Cretu NU pomeneste Anul 2017!
    Dancila MINTE!
    Uite Scrisoarea:
    https://www.cotidianul.ro/corina-cretu-catre-premier-riscam-dezangajarea-fondurilor-ue/

  4. ma uit la poza aia si me minunez: ce noteaza oamenii aia??? parca-s slabanogii aia de pe langa kim-al-nustiu-catelea.

    • Ce aveți domnule scrietzbai cu oamenii care notează? Cineva le-a spus subalternilor pe vremea comunismului franc și declarat: „Dacă sunteți proști și nu țineți minte, notați-vă într-un carnețel, că așa fac și eu.” Ce să facem dacă don Liveche nu suportă oamenii mai deștepți ca el? Să nu ne mai uităm la televizor când apare primul ministru? Regula inteligenței în diminuare descrisă aici se aplică de la don Livache în jos. Ca urmare, este evident că pentru ocuparea postului de paznic la guvern condiția de bază este să nu știi nici să scrii, nici să citești. Presupun că pentru îngrijitor de curățenie trebuie s te fi născut fără limbă și chel.

  5. De ani de zile la transporturi sunt PSD-isti. Acum tot asa. Nu se va face iarasi nimic, pentru ca cel mai bun borcan cu dulceata pentru partidele la putere este ministerul transporturilor. Acolo sunt bani multi. Cateva studii de fezabilitate copiate dupa cele interbelice sau facute de Ceausescu si PSD se umple de bani. Cand e sa inceapa constructia, mai trantesc un studiu de fezabilitate. Si uite asa curg banii fara sa faca nimic. Dar mai sunt multe alte cai de sifonat banii de la Transporturi, asta cu studiile de fezabilitate este cea mai nevinovata. Dau pachete de hartii fara valoare contra zeci de milioane, pe ansamblul tarii se aduna miliarde.

  6. A-propos de TRANSPORTURI:
    „ALERTĂ! Mii de angajaţi ai unei companii de stat au primit salariile LA JUMĂTATE – Datoriile sunt de SUTE de Milioane.
    Guvernul condus de Vasilica Dăncilă are parte de probleme foarte mari. După ce revoluţia fiscală a micşorat veniturile multor categorii de bugetari, acum problemele iau amploare. Angajaţii unei importante companii de stat au primit salariile la jumătate.
    Ar fi vorba despre 7.000 de angajaţi ai companiei CFR Marfă. Motivul ar fi blocarea conturilor CFR Marfă pentru recuperarea unor datorii către CFR Infrastructură, în valoare de 800 Milioane Lei, anunţă Realitatea TV.
    La sfârşitul lunii aprilie, mii de feroviari au ieşit în stradă şi au pichetat Guvernul, dar şi Ministerul Transporturilor, cerând finalizarea şi adoptarea Statutului personalului feroviar, dar şi rezolvarea situaţiei critice de la CFR Marfă care s-ar îndrepta spre FALIMENT.
    Pe 20 aprilie, la o întâlnire cu sindicatele, Ministrul Transporturilor Lucian Şova a cerut CFR SA să Recupereze datoriile, inclusiv de la CFR Marfă, pentru a putea face investiţii în infrastructură. Acum, salariaţii de la CFR Marfă s-au trezit cu salariile înjumătăţite.”
    https://www.bugetul.ro/alerta-mii-de-angajati-ai-unei-companii-de-stat-au-primit-salariile-la-jumatate-datoriile-sunt-de-sute-de-milioane/

    E bineeeee!

  7. Corina Crețu a fost „reevaluată”, chiar dacă este membră PSD. De ce? Pentru că… Dăncilă, Dragnea, PSD. Acum, Corina Crețu nu mai este „pupila lui Iliescu”, ca să mă refer doar la un singur „reproș” făcut acesteia și să nu amintesc tonele de mizerii spuse pe seama ei. Acum, ea este cea care spune „adevărul” valabil pentru armatele de propagandiști și contestatari de orice are legătură cu Dragnea (în primul rând), Dăncilă și PSD. IPOCRIZIA OMOARĂ ROMÂNIA!

  8. daaaa atunci era alt partid la putere ….. nu se pune

    • GINDITI-VA CUM AR ARATA PSD , AVIND PRESEDINTE PE CORINA CRETU ? MAI BINE , SAU MAI RAU ?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.