Băsescu critică parteneriatul public-privat: „E intenţie de furt. Îi ceri ca şi cum ai cere de la mama ta”

Fostul preşedinte Traian Băsescu susţine că nu ar mai trebui încheiat niciun parteneriat public privat până când nu vor fi cheltuiţi cei 9 miliarde de euro bani europeni alocaţi pentru infrastructură, el spunând că prin acest sistem nimeni nu ştie cât costă lucrările în mod real şi că este "o intenţie de furt".

11 oct. 2018, 20:58

„Ar trebui să nu facem niciun parteneriat public privat până ce nu cheltuim cele 9 miliarde de euro pe care le avem alocate pentru infrastructură. (…) Parteneriatul public privat înseamnă taxe mari, iar o firmă nu poate lua, ca statul, credite pe 25 de ani, cu perioadă de graţie de 5 ani.  La parteneriatul public privat nimeni nu ştie cât costă în mod real şi orice se poate negocia cu titularul de contract. De ce să nu le facă din bani europeni, că ăia sunt gratis. (…) Când am angajat toate fondurile alea şi vedem că avem proiect şi nu avem cu ce să le finanţăm, mai bine te duci la Banca Europeană de Investiţii, unde suntem şi membri şi care-ţi dă creditul pe 25 de ani cu cea mai mică dobândă posibilă şi cu minim cinci ani perioadă de graţie, dacă nu şapte, la lucrări de infrastrucutră. Să zicem că nu te duci acolo, dar angajează întâi toate fondurile europene şi apoi treci la parteneriat public privat”, a declarat Băsescu, joi seară, la B1 TV.

El a spus că există o intenţie de furt, pentru că la parteneriat public privat singurul care gestionează banii este privatul, şi atunci „de la el poţi să drenezi orice sume”: „Îi ceri ca şi cum ai cere de la mama ta”.

Premierul Viorica Dăncilă a anunţat joi că licitaţia pentru realizarea autostrăzii Ploieşti – Braşov va fi lansată luni şi va fi făcură în parteneriat public-privat.