Ilan Laufer: Ministrul Transporturilor mi-a confirmat că până la finalul acestui an vom avea zbor direct în SUA şi China

Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, Ilan Laufer, și ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, au discutat luni despre proiectele de investiții în infrastructură, unul dintre punctele importante abordate fiind relansarea curselor long courier spre Statele Unite ale Americii și China.

17 iul. 2017, 20:04
Ilan Laufer: Ministrul Transporturilor mi-a confirmat că până la finalul acestui an vom avea zbor direct în SUA şi China

„Unul dintre punctele importante în discuția avută azi cu dl. Alexandru Cuc, ministrul Transporturilor, a fost relansarea curselor Tarom de Long Courier, România — USA și România — China, un atu și un sprijin pentru a facilita investițiile în România. O veste foarte bună pentru mediul de afaceri! Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc mi-a confirmat azi la întâlnirea de lucru faptul că până la finalul acestui an vom avea zbor direct în SUA și China”, a scris Ilan Laufer pe pagina sa de Facebook.

La rândul său, ministrul Transporturilor, a subliniat, pe aceeași rețea de socializare, că redeschiderea acestor curse va veni în sprijinul investițiilor din România.

„Am discutat astăzi, cu Ilan Laufer — Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și antreprenoriat, proiectele de investiții în infrastructură pe care le-am putea introduce, cât mai rapid, în regim de parteneriat public-privat. Am convenit, alături de colegul meu din Guvern, ca aceste investiții în infrastructura vor atrage firme în țara noastră, nu doar din Uniunea Europeană, cât și din țările non-UE. Îmi doresc o economie cât mai solidă, iar redeschiderea curselor Companiei Tarom de Long Curier, România-USA și România-China va veni în sprijinul investițiilor în țara noastră. Discuțiile, pe care le-am avut la sediul Ministerului Transporturilor pregătesc Summitul ‘Trade Winds 2017’, din octombrie, de la București, unde vor fi prezente peste 150 de firme americane de top interesate de investițiile în România”, a precizat Cuc.

De altfel, în mai, când au fost livrate Tarom două aeronave Boeing 737-800 NG, denumite „Sarmisegetusa” și „Marea Unire”, ministrul Transporturilor anunța că până la finele anului vor veni alte două aeronave de lung curier pentru a deschide rute noi spre China și SUA.

„Lucrurile astea trebuiau făcute de mult timp. Nu trebuia să ajungem în acest punct să redeschidem niște relații extraordinar de importante — și cu SUA și cu China — pentru care avem cerere. Cu siguranță se negociază. Nu venim cu aeronavele și le ținem la sol. Lucrurile deja sunt puse la punct de către Departamentul Comercial, astfel încât, atunci când vor veni aeronavele să și zburăm, încărcate la un grad de încărcare cât mai mare”, spunea atunci Răzvan Cuc.

Eugen Davidoiu, directorul Tarom, menționa că vor fi obținute și autorizațiile pentru zborurile în China sau SUA.

„Nu avem în acest moment autorizațiile pentru Beijing sau SUA, pentru că este inutil să plătești taxă de survol atâta timp cât nu operezi, dar vor fi. Nu problema sloturilor este cea care trebuie să ne preocupe în acest moment. Sloturi găsim și sloturi mai avem, asta este partea bună a acestei companii cu această istorie îndelungată. Problema este ca această companie să se definească, această companie să știe ce mod de operare va avea, dacă va fi o companie națională de tip legacy sau va fi una care va încerca să facă față concurenței, care știți foarte bine cum instrumentează acest lucru. După definirea acestei strategii, practic se vor stabili tipurile de aeronave (care vor urma să fie achiziționate — n. r.)”, explica el.