Retailerul francez Carrefour a iniţiat un program de susţinere a agriculturii bio în România, prin care îşi propune să crească numărul de producători certificaţi bio, oferindu-le finanţare în primul an de conversie, consultanţă pe toată perioada conversiei, promovare şi desfacere pe rafturile reţelei de magazine. Reprezentanţii Carrefour nu au dorit să comunice valoarea alocaţiei financiare pentru un fermier aflat în conversie bio.
„Programul «Creştem România bio» a fost creat în parteneriat cu fermieri şi este deschis oricărui fermier care vrea să treacă de la agricultura tradiţională la agricultura ecologică. În România doar 2% din suprafaţa agricolă cultivată este certificată bio. (…) În primele două luni, au aplicat peste 200 de fermieri“, a spus Jean Richard de Latour, CEO al Carrefour România în cadrul evenimentului de prezentarea a programului. Din cei 200 de aplicanţi, reprezentanţii gigantului francez au selectat 75 de producători, care au intrat în procesul de conversie de la agricultura convenţională la agricultura bio, iar legumele şi fructele produse de ei se vor regăsi pe rafturile Carrefour până la sfârşitul anului, cu eticheta „în conversie bio“.