Misiunea Lucy care va studia asteroizii troieni ai planetei Jupiter a fost lansată astăzi4Foto© antena3.ro

Cea mai nouă misiune a NASA pentru studierea asteroizilor troieni ai lui Jupiter, sau troienii jovieni, a fost lansată astăzi, 16 octombrie, de la Cape Canaveral, Florida, la bordul unei rachete Atlas V.

Asteroizii troieni, care își împrumută numele din mitologia greacă, orbitează în jurul Soarelui în două roiuri - unul care se află în fața lui Jupiter, cea mai mare planetă din sistemul nostru solar, și un al doilea care se află în urma planetei. Până în prezent, singurele noastre imagini cu troienii au fost reprezentate de artiști sau animații. Lucy va oferi primele imagini de înaltă rezoluție a acestor asteroizi.

Nava spațială Lucy este prima care va studia îndeaproape acești asteroizi, oferind detalii fără precedent despre formarea Sistemului Solar. Lansarea misiunii Lucy a fost programată pentru ora 12:34 (ora României), din Florida. Costul misiunii a fost impresionant, ajungând la 981 milioane de dolari