International

Vaccin împotriva cancerului, dezvoltat de cercetătorii italieni: „Datele obţinute sunt foarte promiţătoare”

Publicat: 11 aug. 2022
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Vaccin împotriva cancerului dezvoltat de cercetătorii italieni Datele obţinute sunt foarte promiţătoare
Vaccin împotriva cancerului, dezvoltat de cercetătorii italieni

Un grup de cercetători din Italia a descoperit un vaccin anti-cancer capabil să declanşeze răspunsuri ale sistemului imunitar la tumori şi care poate creşte eficacitatea medicamentelor utilizate în imunoterapie, informează joi agnția ANSA, citată de Agerpres.

Descoperirea a fost realizată de cercetătorii în domeniul mecanismelor imuno-regulatoare de la Armenise-Harvard din cadrul Institutului Italian de Medicină Genomică (IIGM). Vaccinul foloseşte un virus ca un cal troian, au spus ei, instruind sistemul imunitar să recunoască celulele canceroase.

Vaccinul s-a dovedit eficient, în asociere cu un medicament

Echipa de cercetare are sediul la Fundaţia de Oncologie IRCCS din Piemont, la Candiolo, în apropiere de Torino. Descoperirea a fost descrisă într-o lucrare publicată în jurnalul Science Translational Medicine.

Cercetarea a fost realizată în colaborare cu compania italiano-elveţiană de biotehnologie Nouscom. Vaccinul s-a dovedit eficient, în asociere cu un medicament utilizat în imunoterapie, în cazul a 12 pacienţi cu un subtip de cancer de colon în faza metastatică.

Șefa de laborator de la Armenise-Harvard, Luigia Pace, a trsnsmis că tehnica de realizare a acostor vaccinuri a fost divedită, iar datele obținute în primele studii clinice sunt foarte promiţătoare.

„Consider că tehnica de realizare a acestor vaccinuri a fost dovedită în mod clar şi că datele obţinute în primele studii clinice sunt foarte promiţătoare”, a declarat şefa de laborator de la Armenise-Harvard, Luigia Pace.

Vaccinuri care vor fi eficiente împotriva multor alte tipuri de cancer

Cercetătoarea este optimistă și a spus că există o posibilitate concretă de a crea noi vaccinuri care vor fi eficiente împotriva mai multor tipuri de cancer.

„Există acum o posibilitate concretă de a crea noi vaccinuri care vor fi eficiente împotriva multor alte tipuri de cancer”, a adăugat cercetătoarea citată de ANSA.

Tot anul acesta, un vaccin anti-cancer a fost testat cu succes pe animale și de către oamenii de știință de la Dana-Farber Cancer Institute și de Harvard Medical School.

Adauga un comentariu