Ți se ușurează pompa când o pipăie Virgil Popescu

România va avea cel mai mic preţ la benzină şi motorină din Uniunea Europeană, după Ungaria, după reducerea cu 50 bani pe litru a preţului la pompă, a declarat marţi ministrul Energiei, Virgil Popescu, citat de ZF. Dar puterea de cumpărare a românilor în raport cu europenii??

„Ieri s-a lucrat la Ministerul de Finanţe, toate ministerele, am lucrat împreună, s-a elaborat textul Ordonanţei de Urgenţă. Este vorba de acei 50 de bani pe litru (…). În urma acestui acestei scăderi, practic, România va avea un preţ, dacă nu mă înşel, la motorină, de un 1,7 euro şi un pic şi la benzină, 1,61 şi un pic. Va fi practic, după Ungaria, care are deja un preţ plafonat, cred că cel mai mic preţ din Europa. (…) 25 de bani din aceşti 50 de bani vor fi susţinuţi de la bugetul de stat, prin Ministerul de Finanţe, iar 25 de bani vor fi susţinuţi ca o cheltuială deductibilă de către operatori. Şi sunt convins, că să nu mă întrebaţi, sunt convins că marii operatori, marii deţinători de reţele de staţii de distribuţie, care sunt şi producători, au şi reţele de staţii de distribuţie, vor aplica această ordonanţă”, a explicat Virgil Popescu. El a precizat că cei 25 de bani, fiind reducere comercială, sunt deductibili, aşa cum prevede Codul fiscal, „deci au un avantaj fiscal suplimentar pe lângă recuperarea celor 25 de bani din partea bugetului de stat”.

Proiect de OUG: Benzinăriile nu sunt obligate să reducă prețul cu 0,5 lei/litru

Liderul UDMR, Kelemen Hunor, a declarat marţi că ideea compensării preţului la carburant a fost agreată în primul rând de PNL şi de premier, ceilalţi membri ai coaliţiei au fost solidari cu ea şi mecanismele de aplicare a deciziei urmează a fi stabilite.

„Au fost mai multe variante pe masa coaliţiei săptămâna trecută şi acum două săptămâni şi, până acum, această idee a fost asumată, agreată, în primul rând de PNL şi de premier şi suntem solidari, că aşa funcţionează o coaliţie. Mecanismele de aplicare a acestei decizii vor fi stabilite de Ministerul Energiei, Ministerul Economiei şi Ministerul de Finanţe, dar nu vom umbla, până la urmă, la taxe şi la accize, la TVA şi la accize, ci va fi o compensare din bugetul statului pentru cei care vor aplica această reducere”, a declarat Kelemen Hunor, la Digi 24.

El consideră că „marea majoritate a traderilor vor aplica această compensare”, în contextul în care au fost discuţii cu reprezentanţii OMV şi Rompetrol.

Vicepremierul a spus că impactul bugetar va fi de până la 800-900 milioane lei pentru trei luni şi mecanismele de compensare vor fi cuprinse în actul normativ.

„Acest lucru înseamnă, deocamdată, pentru trei luni de zile, nu sunt convins că aşa va rămâne, dar este o primă perioadă pentru trei luni de zile. Pe de o parte. Pe de altă parte, vedem, efortul bugetar va fi de 800-900 până la un miliard de lei pentru trei luni. (…) În acest moment, într-adevăr, atât am putut asuma de la bugetul de stat, pentru trei luni de zile, dar eu recunosc că au fost mai multe variante de lucru pe masa coaliţiei”, a afirmat Kelemen.

Preşedintele UDMR a explicat că în Ungaria a putut fi plafonat preţul carburanţilor întrucât statul maghiar este acţionar majoritar la MOL, care deţine aproximativ 80% din industria petrolieră şi autorităţile din ţara vecină au redus marja de profit, de unde s-a putut plafona preţul, posibilitate pe care statul român nu o are, întrucât nu deţine majoritatea în companiile petroliere.

‘Noi, aici, trebuie să mai spunem un lucru, fiindcă toată lumea spune cum au făcut ungurii, cum au făcut alţii: noi am făcut o mare prostie, acum foarte mulţi ani şi trebuie să spunem acest lucru. Statul român nu mai controlează aproape nimic din ceea ce înseamnă industria de petrol, rafinăriile nu sunt în proprietatea statului. (…) Şi, uite, acum se demonstrează că greşelile vechi au o umbră lungă, umbra lungă care vine până în 2022. Sigur, atunci noi am mers pe ideea că, domnule, totul trebuie să dai la privat. Nu prea ai dat la privat, că OMV-ul cât de mult e privat, e altă discuţie, dar statul român a scăpat din mână tot ce înseamnă control pe acest sector şi nu numai. În zona de energie, această perioadă demonstrează că e bine să ai pârghiile de control, dincolo de Autoritatea de reglementare, care are nişte posibilităţi, dar destul de limitate. Şi, în acest moment, noi nu putem să mergem pe varianta de a umbla la varianta de profit, fiindcă nu deţinem noi majoritatea în aceste companii”, a explicat vicepremierul.

Întrebat dacă se poate reglementa prin lege o limitare a profitului, Kelemen a răspuns că ar fi posibil, la un moment dat, dar atunci s-ar ajunge la o intervenţie „brutală” pe piaţă.

„Vă spun, au fost mai multe variante, inclusiv să înjumătăţim TVA-ul şi să reducem accizele, care e o chestiune mult mai dificilă în acest moment şi atunci să avem un preţ, într-un fel, plafonat. Dar asta ar fi însemnat un impact bugetar mult mai mare. Cine ce părere a avut în coaliţie chiar nu contează. Fiindcă au fost discuţii ample, pe alocuri destul de aprinse, dar în acest moment asta a fost decizia şi această decizie o vom aplica”, a mai spus Kelemen.

Ce a mai zis și Ciolacu

Important este că acum avem un preț stabil, care nu mai crește, dimpotrivă, a scăzut, spune Marcel Ciolacu despre prețurile la carburanți. El afirmă că liderii coaliției de guvernare vor discuta miercuri efectele măsurii luată de Executiv.

„Am venit cu acești 5 lei la 10 litri, este o măsură discutată, am avut fiecare opinii, am zis să vedem cum funcționează și apoi ne întâlnim, cred că miercuri, din nou în coaliție și vom discuta asupra efectelor”, a spus Marcel Ciolacu.

Liderul PSD a reamintit că România are al doilea cel mai mic preț din Europa la carburanți și a precizat că „este important și trendul, dacă ne menținem în trend și nu mai crește prețul”.

„Am văzut că SUA și Franța sunt mai comuniști decât mine, vor plafonarea la țiței. Poate unii au voie să fie comuniști, eu nu”, a arătat liderul PSD.

El precizează că acciza nu poate fi micșorată, deoarece România se situează la minimum agreat de către Comisia Europeană.

„Important este că acum avem un preț stabil, care nu mai crește, dimpotrivă, a scăzut. Haideți să vedem și să rămânem în această zonă”, a adăugat Ciolacu.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Ioana Radu 8501 Articole
Author

15 Comentarii

  1. Eu zic că tarifele la carburanți să fie ca în Vest, ba chiar un picuț mai mari. Ca să dăm un exemplu Vestului cum se aplică capitalismu’ într-o colonie! Nu să fim comuniști ca ei!

  2. Avem preț mic la benzina,Ciolacule de salariile mici ai uitat.Te lauzi singur ,asta este grav.

  3. „Coaliția face o nouă analiză a prețului carburanților” … Daca o tin tot asa, cred ca nu va dura mult si le va face lumea nemultumita o alta analiza, cea a singelui. Eventual cel de pe pereti.

  4. Bă boule dar veniturile realizate de ăia din west sunt de 10 ori mai mari decât la noi!!..nu mai compara marele cu perele!!…

  5. Singura scadere adevarata a pretului se face prin scaderea cererii ! Marii oameni de afaceri cu dube albe vor sa fie subventionati de catre mine la bijnita de transport pe care o fac. mUEbey !

  6. Ciolacul este un securist idiot si decrepit. Imbecilul trebuie batut ca pe o coasa, poate-si revine la realitate. Bai aia calului, Romania are cele mai mici din UE inaintea Bulgariei, care-i codasa. Salariile sunt în Euro, pe lună.

    Ţara Salariu minim Salariu Mediu
    Luxemburg 1.900 3.500
    Danemarca 1.600 3.400
    Suedia 1.590 2.900
    Irlanda 1.590 2.975
    Finlanda 1.500 2.700
    Olanda 1.500 3.050
    Franța 1.450 2.580
    Belgia 1.250 2.640
    Germania 1.230 2.700
    Austria 1.075 2.850
    Spania 980 1.800
    Italia 930 1.780
    Cipru 850 1.925
    Slovenia 735 1.300
    Portugalia 700 1.180
    Grecia 660 1.230
    Malta 585 1.350
    Estonia 570 1.540
    Slovacia 500 1.100
    Lituania 500 950
    Cehia 490 1.450
    Croația 470 980
    Polonia 450 1.000
    Ungaria 400 920
    Letonia 400 880
    Romania 310 750
    Bulgaria 280 600

    • Suedia nu are salariu minim. E agreată de sindicate o plată minima pe ora cam de 150 SEK dar nimeni nu o respecta. Nu știu de unde e lista respectiva. Doi la mana, ce e in lista presupun că sunt salarii înainte de taxe. Asta presupune sa împărți scazi cel puțin 30% să obții un salariu real. Încă un exemplu; chiria medie in Göteborg de exemplu e undeva la 10000 SEK pe lună fără utilități. Daca faci un calcul simplu cu salariu ăla mediu impozitat ești cam la limita. Daca preferi sa stai 4-5 insi in apartament la înțelegere cu proprietarul arab atunci te scoți la un 4000 SEK chiria. Fără utilități. Dar asta e fara contract, și oricând arabul te aruncă în stradă sau mai rău la tomberon tranșat.

  7. Ungaria e vreun emirat producator de petrol?Chiar nu aveti rusine sa ne spuneti de ce au cel mai mic pret?De ce ii admite UE cu pret subventionat si voua nu? Papagali nenorociti

  8. Ce legatura are pretul unui produs cu salariul minim/mediu ? Doar un idiot crede ca pretul la combustibil este influentat de portofel, ca la vuitoane (comunism retrograd, nici portughezii nu mai cred asta). Momentan pretul favorizeaza socoteala achizitiei unui automobil electric, nicio legatura cu transportul de marfa. La fel vrea sa micsoreze diferenta la GNL, adica o hotie programata fara legatura cu altceva, nici macar cu „razboiul”. Dar populimea e atat de speriata ca nu mai judeca, desi asa a fost reteta totdeauna. Tot asa a fost si cu motoarele Diesel si acum se mira de ce-i mai scumpa motorina, uitand ca toate dubele albe si toate camioanele din lume sunt pe motorina, adica o cerere imensa ! Dar ei n-au invatat ceva nici in 30 de ani.

  9. As spune eu ce-i fac cu pompa proprie papagalului astuia hoț cu privire de năuc, da’ mi-e ca sint sanctionat imediat cu un „editat” …

  10. Hai ca e buna si minciunile idiotilor cu luxul in gatul politic! La un salariu mediu de 5,500 fr, litrul de benzina costa intre 2,19-2,40 fr, si in Romania, la un salariu mediu de 1?2.300 lei, benzina costa in lei/litru cat sula calului de lunga. Va inchipuiti ce mint astia pentru ca nu au nicio legatura cu realitatea la firul ierbii, ei se scalda in butoiul infect al bunastarii si nesimtirii prostesti!

  11. Asta ori e idiot, ori e idiot…
    Acum, combustibilii sunt la, aproximativ 10 lei(2 Euro).
    Reducerea de 50 de bani e incerta pentru ca, la o zi sau doua dupa aplicare, pretul poate creste cu 2-3 lei pe litru, atata timp cat nu exista plafonare.
    Intre 2008-2009, pretul barilului de petrol era 143 si pretul combustibililor erau la maxim 4 lei…
    Acum, pretul barilului, e putin peste 120 lei si pretul combustibililor se invarte in jurul a 10 lei.

  12. Ți se ușurează pompa când o pipăie Virgil Popescu. Tu te usurezi cand te pipaie Popescu?

  13. Nimic despre diferența între 130usd/baril prețu de speculă și 13,2usd/baril costul de producție OMV-Petrom?
    Resursele naturale sînt bunuri publice, sînt date spre exploatare, în concesiune.

  14. Ți-ai dat și tu cu părerea și ești total pe lângă! Sunt salarii nete după plătirea taxelor! Ești varza amice!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.