Microbuze electrice pentru elevi

Ministerul Educaţiei a lansat în consultare publică ghidul solicitantului aferent apelului de proiecte „Microbuze electrice pentru elevi”.

Prin intermediul unităţilor administrativ-teritoriale judeţe, unităţile de învăţământ preuniversitar vor fi dotate cu microbuze electrice, cu finanţare prin Planul Naţional de Reformă şi Rezilienţă (PNRR).

„Această investiţie vizează tranziţia spre „verde”, care reprezintă punctul central al agendei Uniunii Europene pentru următorul deceniu, iar sistemele de învăţământ joacă un rol important în aceste demersuri, care trebuie să beneficieze de o infrastructură modernă”, susţine sursa citată.

Alocarea financiară totală din PNRR pentru achiziţia microbuzelor electrice este de 250 de milioane de euro, fără TVA. Alocarea financiară per proiect este de maximum 6.097.560.97 de euro, fără TVA.

„Obiectivul apelului vizează îmbunătăţirea condiţiilor de transport pentru elevi, cu precădere în zonele izolate, cu populaţie scăzută, prin furnizarea de microbuze şcolare „verzi” (electrice), prietenoase cu mediul şi cu un consum energetic redus, facilitând astfel accesul copiilor la educaţie, prin protejarea mediului înconjurător în acelaşi timp”, spun reprezentanţii ministerului.

Foto: Arhivă

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

14 Comentarii

  1. Din corpul didactic nu s-a găsit un profesor de fizică sau de chimie să le amintească măcar studiul Volvo ce arată că trebuie peste o sută de mii de Km ca o mașină electrică să ajungă la fel de verde ca una pe benzină/motorină.
    Dacă intelighenția nu pricepe sau face ureche șută ce vă așteptați de la apdatați. Că aceștia au sărit primii ca musca la balegă pe electrice.

  2. —CÂT DE IZOLATE? –O INVESTIȚIE „DEGEABA” PENTRU A „PRODUCE” – ANA..FUNCȚ- .. DA SUNT RĂU ȘI ÎNAPOIAT-DA MAI BINE NIȘTE CIOBĂNAȘI NEAOȘI DECÂT NIȘTE ȘCOLIȚI-ANA….!

  3. In localitățile mici, unde se produc frecvente întreruperi în furnizarea energiei electrice și nu exista surse alternative, utilizabile în asemenea situații (eoliene, solare, microcentrale atomice) spre a se putea reîncărca, în timp util, acumulatoarele acestor microbuze :
    – învățământul se va desfășura on-line
    – dacă nici acest sistem modern nu funcționează, absentele elevilor se consideră motivate
    – funcție de bugete, comunitățile locale să aibă în rezervă microbuze cu benzina/motorină

  4. Microbuze luate cu comision consistent. In loc de acestea era nevoie, la 2-4 comune de o scoala moderna cu internat, masa, pedagogi cu care sa faca lectiile, sala de sport,biblioteca bine dotata. Dar asa plimbam copii de doua ori pe zi si ii punem sa traiasca in conditii grele, unele mizere. Halal reforma!!!

  5. Incarcare la priza primariei sau scolii de 220V monofazic, statii de incarcare rapide nu prea exista.

    Justificarea cu reducerea poluarii in orasele aglomerate e valida, in mediul rural, doar daca e curent pe gratis, vreo eoliana, microhidrocentrala ceva. Vant sa fie sau soare, altfel nu prea exista avantaje la motorizarea diesel. Iarna incalzirea esentiala pe la munte, depresiuni, podis o face oricum motorul prin aredere ca va ajunge la 90C fie vara fie iarna poate aduce caldura din functionare, la electric e din adusa de la priza si platita suplimentara, in afara de miscare. Pa diesel e inclusa in costul calatoriei ca motorul e cald, doar asa poate functiona, cald.

  6. De zeci de ori mai mult costa toate tembelismele astea decat salariul unui invatator al locului care sa se ocupe de copiii satului si ale altoro apropiate din jur. De cand invatamantul a inceput sa fie ‘modernizat’ (chiar si prof Marga a pus vartos umarul) de toti cei cu vedenii occidentale, s-a ales praful de el. Suzana Gadea a fost THE BEST pe langa cei care i-au urmat.

  7. Microbuze electrice iarna pe coclauri nămolite? Asta una la mână. Dar mai e şi a doua de luat în socoteală: DE UNDE CORENT PENTRU ÎNCĂRCAREA BATERIILOR BRE? CĂ LA POPLACA DIN DEAL ÎNCĂ N-A AJUNS CORENTU’ PE SÂRMĂ! ICI COLO MAI E CÂTE-O FOTOELECTRICĂ SAU EOLIANĂ, ÎN REST OPAIŢ ŞI LUMÂNĂRI! Băăăăăăăă, voi nu sunteţi sănătoşi? Mai fură omu’ da’ nici chiar aşa!

  8. Dupa corvoada cu incarcatul bateriei telefonului, tabletei si laptopului, mai urmeaza si corvoada incarcarii masinii si microbuzului. O alta tampeniei marca UE.
    Daca la primele se rezolva cu o baterie externa la ultimul sta soferul cu generatorul electric cu benzina si incarca (antieuropean) bateria masinii in pana de curent pe coclauri.

    UE mai avea si trecea conectorul de micro-USB in constitutie. Si care nu respecta constitutia nu primeste PNRR, primeste MCV. Dupa ce s-au prins ca e prost l-au schimbat cu USB-C.
    In plandemie mai erau sate cu semnal slab sau inexistent la telefon cat sa nu poata tine orele prin Zoom sau nu prea aveau corent

  9. Suna bine in propaganda ecologista cindcse spune ca masinile electrice protejeaza natura nu emit gaze ca masinile po disel sau benzina. Si se evita sa se spuna ca daca ceva nu functioneaza acumilatoeii pot sa ia foc, fie ca masina e parcata fie ca e pe sosea cu sofer si/sau altii in masina. In state sa declarat oficial de fabricantii de masini electrice ca daca bateria depaseste o anumita teperatura trebuie lasata sa arda pina se stinge singura, di cind arde ies gaze toxice si trebuie szat la distanta mare de masina sau asigurata aerisirea cu aer daca arde intr-o incinta inchisa. Si propaganda de asemebea nu pomeneste cit de nociva si neecologica este dezmembrarea si casarea unr astfel de masini fara ardere.

  10. Cat sta microbusul la incarcat,cate ore? Ce autonomie are cand e incarcat cu elevi? Statiile de incarcare pe al cui curent functioneaza,platesc primariile?

  11. Eu cred ca mai degrabă, decât să dăm bani aiurea, mai bine învățăm copiii ca mersul pe jos face piciorul frumos.Dis de dimineata5, proful de serviciu pe unitate ii aduna în centrul de sat si cu cântec înainte mars spre scoala din satul de resedinta.Si, asa se scapa si de epidemia de obezitate.La sfârșitul programului, la fel. Mai rau e iarna, daca sunt nămeți si sunt sate prin coclauri întinse pe km.pana la centrul comunal. Dar, e iluzoriu să crezi că o electrică din asta face fata pe asa drumuri si pe intemperii. Dacă se oprește, raman copiii în drum si tot pe jos ajung acasă si se va intampla frecvent.Astfel de microbuze ieftine nu fac față, iar cele bune sunt prea scumpe si statul nu da atâția bani.

  12. Daca ar lua microbuze DIESEL ar lua numarul DUBLU de aceeasi bani !
    MDA ! = Ordin de la UE … ca vaccinele …altfel nu ne finanteaza 😀 ?
    Conteaza numarul transportabil de elevi, pe aceasi bani sau conteaza … MOFTUL ? 😀

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.