Pasajul Unirii se închide

Premieră în România! Primul pasaj rutier din țara noastră cu semnal GSM și sistem de ventilație pentru extragerea noxelor. Pasajul Unirii se închide duminică pentru lucrări de consolidare și punere în siguranță

Start la lucrările de la Pasajul Unirii! Începând de duminică, 19 iunie a.c., circulația rutieră în Pasajul Unirii va fi oprită, timp de două luni, până la începutul lunii septembrie, ca urmare a începerii lucrărilor de consolidare și punere în siguranță a acestuia. În acest interval, traficul în zonă va fi reconfigurat, urmând ca șoferii, care până acum traversau zona prin pasajul subteran, să tranziteze Piața Unirii pe deasupra acestuia, respectând noile trasee stabilite de Brigada Rutieră a Capitalei.

În tot acest timp, în pasaj vor avea loc cele mai ample intervenții realizate până acum în ultimii 30 de ani asupra acestei construcții. Astfel, într-o primă etapă se vor lua toate măsurile necesare punerii în siguranță a obiectivului, din punct de vedere tehnic, pentru a le asigura conducătorilor auto cele mai bune și sigure condiții de trafic. Pentru aceasta, vor fi înlocuite toate elementele arhitecturale degradate, care se pot oricând desprinde și pune astfel în pericol viața oamenilor, partea carosabilă va fi refăcută de la zero, cu delimitarea și semnalizarea clară a benzilor de circulație, precum și a spațiului ce separă cele două sensuri de mers, iar rețelele edilitare de apă-canal vor fi schimbate.

Totodată, actualul sistem de iluminat din interiorul pasajului va fi înlocuit cu unul care să sporească la maximum vizibilitatea în tunel, atât la intrarea cât și la traversarea acestuia, la care vor contribui, de altfel, și finisajele pereților și ale plafonului, ce vor fi amenajate cu materiale speciale, menite să reflecte lumina. Mai mult, în premieră pentru acest gen de construcții în țara noastră, în pasaj se va monta un sistem performant de ventilație, cu o capacitate mare, pentru extragerea noxelor și asigurarea unui aer curat. Și tot în premieră, în urma lucrărilor, în Pasajul Unirii nu vom mai avea probleme la utilizarea telefoanelor, întrucât vor fi montate amplificatoare de semnal GSM.

Având în vedere complexitatea intervenției, toate aceste lucrări de punere în siguranță se vor realiza simultan pe ambele sensuri de mers, iar echipele vor lucra atât pe timpul zilei cât și pe timpul nopții.

Construit în anii 1986-1987, cu o lungime de aproximativ 800 de metri și o lățime de 14 metri, Pasajul Unirii a primit un verdict îngrijorător încă din anul 2017, în urma unei expertize tehnice care a arătat faptul că unul dintre cele mai tranzitate pasaje rutiere subterane din Capitală se află într-o stare avansată de degradare.

Mai exact, această construcție este încadrată în clasa stării tehnice IV –  nesatisfăcător, ceea ce înseamnă că prezintă deficiențe serioase la structura de rezistență, care pun în pericol viața a sute de mii de oameni din Sectorul 4 și nu numai. Potrivit celor mai recente date de trafic, tunelul este traversat zilnic de circa 60.000 de mașini

Pentru remedierea în regim de urgență a problemelor de siguranță constatate, la începutul acestui an, în urma unui protocol de asociere cu Primăria Municipiului București, pasajul a intrat în administrarea Sectorului 4 al Capitalei, care a demarat de îndată procedurile premergătoare punerii în siguranță a întregii zone.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

8 Comentarii

  1. Jos PSD-istul Baluță! Sus USR-ul și Mucușor! (Dna Ghica știe de ce.)

  2. Si,daca nu sunt indiscret,unde se ‘duce’ noxele?In aer,nu-i asa,adica unde se duc si prin ventilania naturala a tunelului

  3. Jurnalistul a vrut sa scrie ca va fi oprit noua luni dar a scris doua luni. Noua, doua, tot dracu ala e in Romania. Suntem cei mai priceputi la studii de fezabilitate , power pointuri, consultanta, asistenta sociala, paparude si popi in loc de sisteme de irigatii, contracte si licitatii contestate, furt din fonduri nationale si europene, trandaveala, parerologie, tepi, pipinkurism …. Taranul e pe camp si tractorul in showroom. Viva las fierbiniti!

  4. Trebuie „prajiti” niste bani din pix de la Ursula, asa ca sunt luate la remaniat si renovat toate vechiturile, WC-urile publice, daramaturile si ruinele, ca doar n-o sa se construiasca, de exemplu, autostrazi noi, spitale noi, scoli noi, sau ceva util. Nu.

  5. Jos sistemul dictatorial,unde este „libertatea apărată fără vlagă”??Jos cei care inchid pasaje,spitale,biserici,gradinite,muzee,magazine,etc pe timpul noptii
    Putin nu ar permite asa ceva, cerem un rom exit si o havana

  6. Pasajul Unirea a fost inaugurat la 6.iunie.1987 avand o lungime de 900m.dintre care 600m.acoperiti,deci el a implinit 35 de ani si a fost in totalitate DORINTA lui Nicolae Ceausescu de a fii realizat in acelasi timp cu reamenajarea curs Canal Dambovita si Metrou Magistrala 1 si 2.!! O lucrare de o Mare Complexitate inginereasca, tehnica,cu utilaje,materiale si manopera TOTUL romanesc. Deci a rezistat 35 de ani,..azi nimic nu rezista mai mult de cateva LUNI de zile,prin „economia de piata capitalista”.! Cand a fost mai AVANSATA industrial si economic Romania…azi sau atunci!??.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.