Proiectele de modificare a Legilor Justiției au ajuns iar la CSM

Ministerul Justiției a transmis Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), pentru avizare, proiectele legilor privind statutul judecătorilor și procurorilor, organizării judiciare și CSM.

Proiectele au fost redactate într-o primă versiune în septembrie 2020, dezbătute public în perioada septembrie 2020 – aprilie 2021 și ulterior modificate succesiv în urma dezbaterilor publice.

În cursul anului 2021 proiectele au fost înaintate CSM pentru avizare, dar fără a fi realizată prealabil procedura de avizare interministerială și au fost retrase ulterior în același an din CSM.

În ianuarie 2022, Ministerul Justiției a reluat procesul actualizării proiectelor și finisării lor în urma numeroaselor propuneri primite din partea sistemului judiciar. În primăvara acestui an, proiectele au fost discutate la nivel tehnic și politic cu reprezentanții Comisiei Europene, într-un exercițiu de consultare și cooperare partenerial, transparent și corect, desfășurat în cadrul Mecanismului de Cooperare și Verificare.

Ulterior, proiectele au fost din nou afișate pe pagina de web a ministerului pentru o nouă rundă de dezbateri publice în cadrul căreia Ministerul Justiției a primit și analizat 868 de amendamente și propuneri din partea CSM (ambele secții), Înalta Curte de Casație și Justiție, Parchetul General, DNA, asociațiile de procurori și judecători, asociația magistraților – asistenți, instanțe, parchete, precum și colectiv sau individual de judecători și procurori, specialiști DNA, specialiști IT, un sindicat al funcționarilor publici, funcționari publici, cetățeni și, nu în ultimul rând, ministerele avizatoare ale proiectelor, primind și reflectând în cuprinsul proiectelor numeroase soluții venite din partea sistemului judiciar, a ministerelor și a societății civile.

Înainte de transmiterea către CSM pentru avizare, Ministerul Justiției a parcurs și procedura de avizare interministerială, primind avize favorabile din partea tuturor ministerelor avizatoare, respectiv Ministerului Afacerilor Interne, Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Finanțelor, Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, Ministerul Sănătății și Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Adoptarea proiectelor este un dublu obiectiv în cadrul MCV și al Planului Național pentru Redresare și Reziliență (PNRR).

Pe baza soluțiilor rezultate, consider că proiectele reprezintă expresia fericită a dialogului dintre viziunea ministerului și a sistemului judiciar, prin armonizarea proiectelor cu multe din propunerile primite. Asigur pe toți cei care au formulat propuneri că toate cele 868 de amendamente au fost analizate cu seriozitate în cadrul unei munci desfășurate cu răbdare și profesionalism de către toți cei care s-au implicat în această provocare. Dincolo de relevanța proiectelor pentru MCV și PNRR, finalizarea lor reprezintă încheierea unei prime etape importante în drumul lor către „lumina tiparului” Monitorului Oficial. Avizarea acestora de către CSM, adoptarea de către Guvern, adoptarea ca legi de către Parlament și promulgarea lor de către Președintele României, adică îmbrățișarea lor de către toate cele trei puteri ale statului, ar reprezenta următoarele „borne instituționale” esențiale pe acest drum al reconstrucției și modernizării sistemului judiciar. Echipa Ministerului Justiției își dorește ca acest efort instituțional început în urmă cu doi ani de zile să devină un „proiect concretizat”, spre schimbarea la față în bine a Justiției române, consolidarea independenței acesteia, garantarea și satisfacerea drepturilor și libertăților cetățenilor. Pentru Ministerul Justiției, transmiterea proiectelor spre avizarea CSM, după etapele anterioare, nu este un final de proiect, este doar un final de etapă și ne vom menține aceeași concentrare, travaliu și ritm și în următoarele etape”, a declarat ministrul Justiției.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

9 Comentarii

  1. sa vezi de acum păruiala intre ghicitoarele si floraresele din CSM, ‘usa cortului ‘scrie pe această institutie inutilă care toacă banii publici

  2. Daca procurorii raman in continuare ‘magistrati’ atunci totul este o noua manarie a securisstilor din sistem. Important pentru tara si romani sa auda parerea profesionista si cinstita a Dianei Sosoaca.

  3. Legea nr 1: Orice politician posibil candidat si opozant al sistemului mondial progresist-sorosist trebuie declarat corupt din oficiu, acuzat de abuz in serviciu pedepsit cu inchisoare minim 3 ani. Legea nr 2: numitul Dragnea Liviu trebuie bagat preventiv la inchisoare ca sa nu mai faca partide sau sa candideze. Legea 3: La sectorul 1 nu e voie cu camere video in sala unde sunt sacii cu voturi. Legea 4: Patronii Companiei de salubritate care au indraznit sa nu se supuna unui primar strain sa ia puscarie minim 5 ani. Astea sunt legile justitiei.

  4. Deci sa poata baga in contiunare cei care conduc Europa, Lumea si ,vremelnic si niste rahati de la Bucuresti, pe cine vor ei la parnaie? Asta se va face mai abitir decat pana acum prin noile mizerii zise legi, ale justitiei!

  5. Indicatorii de baza ce caracterizeaza eficienta sau randamentul sistemului judiciar romanesc, celeritatea solutionarii dosarelor, numarul cazurilor cu amanari si schimbari de solutii precum si procentajul rechizitoriilor finalizate cu condamnari, lipsa recuperarii prejudiciilor sau pagubelor, reliefeaza din nefericire pentru democratia romaneasca post-decembrista si justitiabili O STARE DE FAPT CATASTROFALA ce ilustreaza realizarea unor cheltuieli judiciare enorme din banul public fara nici o justificare. Din analiza valorilor anuale a indicatorilor mentionati rezulta ca prin politicile adoptate (de factori de decizie extrem de subiectivi cu scopuri ascunse si interese de clan sau de grup) in cadrul sistemului judiciar nu s-a dorit emanciparea sau adaptarea acestuia la cerintele si valorile noului sistem social democratic. Valorile anuale ale indicatorilor statistici mentionati mai arata ca sistemul judiciar este (un amalgam) afectat grav si sub aspectul organizarii institutionale, al functionarii structurilor, al procedurilor interne de lucru utilizate si al gestionarii resurselor (financiare, umane si materiale).

  6. In justitia din România ne întâlnim des cu nedreptatea nascuta din trafic de influență și corupție.
    O stiu si am simtit-o pe propria-mi piele. Pentru unii judecători si nu puțini a da sentințe nedrepte, a distruge oameni nu lasa nicio urmă de regrete, de mustrări conștiința, de inconfort psihic, de neliniști.
    Pentru aceștia independența magistratului înseamnă fac ce vrea si cum vreau, nu ce spune legea.
    E haiducie si CORUPȚIE.
    PS. Unele motivari sunt atât de incompatibile cu speță din dosar încât crezi ca au fost făcute de femeia de serviciu.

  7. Independenta justitiei conform m.c.v. si c.e. e bataie de joc la adresa cetateanului roman care trebuie sa dispara urgent, si, nu cetatenii cu luxul si minciunile in gat la purtator, e vorba de cei majoritari care, cica, stau in gatul acaparatorilor din orice domeniu. Daca analizati activitatea ministerului justitiei in cei 32 ani de existenta, nu gasiti o lege stabila facuta din anul 2.000! Legi peste legi care ori se bat cap in cap, ori cu dedicatie, ori legi care ocolesc alte legi.

  8. Sistemul de justiție al coloniei este structurat astfel încât sa protejeze corporațiile și sa pună la popreala liderii locali cu veleități contrare

  9. se intampla pentru ca M.J. NU ARE DREPTUL!
    (ii pune pe prostalai/prostovance sa se conformeze)

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.