Dräxlmaier va construi la Timișoara prima fabrică de baterii pentru mașini electrice din România

Publicat: 15 iun. 2021, 09:45, de Răzvan Zamfir, în Auto
Dräxlmaier va construi la Timișoara prima fabrică de baterii pentru mașini electrice din România
Masini electrice Rabla Plus

Dräxlmaier Timişoara va fi primul producător de baterii şi sisteme pentru maşini electrice din România, în urma unor investiţii de 200 milioane de euro. Grupul german a făcut anunțul la câteva luni după ce Ford a spus că în 2024 va produce primul automobil electric în România.

„Prin investiţia de 200 de milioane de euro în următorii şase ani în e-mobilitate anunțată acum, oraşul nostru se poziţionează ca un jucător important pe piaţa naţională şi europeană a tehnologiilor verzi. Sper ca această investiţie să atragă după sine şi alte proiecte în acest domeniu, dar şi forţă de muncă înalt calificată pentru cele 1000 de locuri de muncă pe care compania germană le va crea în Timişoara”, a scris pe facebook Dominic Fritz, primarul municipiului Timişoara.

Dräxlmaier Timişoara a anunţat la finalul anului trecut că dezvoltă producţia pentru componente E-mobility după un anunţ iniţial lansat în februarie 2020. Compania a deschis în septembrie 2019 în Thailanda o nouă fabrică de baterii pentru maşinile plug-in hybrid ale BMW. În plus, în mai anul trecut compania germană a demarat producţia în apropiere de Stuttgart a sistemului de baterii pentru Porsche Taycan, primul automobil sport electric de la Porsche.

Lisa Dräxlmaier Autopart România a solicitat Primăriei Timişoara la începutul anului trecut acordul pentru realizarea unui PUZ pentru extinderea zonei industriale din oraş. Compania deţine în Timişoara un teren de 130.000 mp pentru care are un plan de dezvoltare pe o perioadă de 15 ani. Complexul va cuprinde cinci clădiri de producţie concentrate în jurul unei clădiri-nucleu.

Spaţiile de producţie vor avea o suprafaţă estimată de aproximativ 35.000 mp, în timp ce birourile vor avea o suprafaţă de 16.000 mp.

Dezvoltarea este concepută a fi realizată în două etape, prima între 2020 şi 2021, ce presupune construirea primei hale de producţie, cu o suprafaţă de 10.125 mp şi etapa a doua, între 2022 şi 2030, în care va fi construită clădirea-nucleu de 15.300 mp şi următoarele spaţii de producţie.