Înmatricularea și radierea online a mașinilor, pe masa Guvernului

Publicat: 24 mai 2023, 06:55, de Florentin Lucaniuc, în ESENȚIAL , ? cititori
Înmatricularea și radierea online a mașinilor, pe masa Guvernului
DRPCIV înmatriculare

Guvernul are pe agendă ordonanța care reglementează procedura de înmatriculare și radiere online a autovehiculelor, un proces care acum înseamnă deplasări la mai multe autorități și completarea a zeci de formulare și hârtii.

Câte formulare și copii xerox sunt necesare acum și impactul eliminării acestor hârtii

Dosarele solicitate de către aceste autorități în procedura de declarare fiscală a vehiculului, precum și în vederea înmatriculării înseamnă în prezent 3 dosare care conțin circa 10 formulare de completat și peste 20 de copii ale unor documente.

Guvernul a calculat și impactul asupra mediului:

  • „Adoptarea proiectului ar putea genera un impact pozitiv asupra mediului prin reducerea numărului de deplasări între autorități și a traficului rutier asociat acestor operațiuni, reducerea volumului de hârtie utilizat în proces (cca. 31 hectare de pădure ar putea fi salvate anual, prin eliminarea copiilor documentelor necesare în proces) dar și prin simplificarea interacțiunii între autoritățile publice.”, se arată în nota de fundamentare.

Înmatricularea poate dura și peste 30 de zile

Datele statistice ale Direcției generale permise de conducere și înmatriculări din MAI arată că, anul trecut au fost eliberate 1.455.388 certificate de înmatriculare (exceptând documentele emise ca duplicat al unor certificate deteriorate, pierdute sau furate), și au fost efectuate 167.847 operațiuni de radiere.

  • „Aceasta înseamnă că, anual, în aproximativ 1,6 milioane de situații, solicitanții acestor operațiuni sunt nevoiți efectueze deplasări între mai multe autorități, precum autoritatea de înmatriculare, organul fiscal local, și, după caz, organul fiscal teritorial al ANAF.
  • În prezent realizarea tuturor operațiunilor conexe domeniului înmatriculării vehiculelor, necesită termene ce pot depăși 30 zile, prin prezentarea succesivă la mai multe autorități, termene ce ar putea fi reduse semnificativ prin stabilirea unor fluxuri simplificate de transmitere a datelor între instituțiile implicate.”, se precizează în nota de fundamentare, scrie hotnews.ro