Asteroid periculos, descoperit în apropierea Pământului4Foto1Video© stirileprotv.ro

Asteroid periculos, descoperit în apropierea Pământului

Un asteroid de dimensiunea unui zgârie-nori a fost descoperit de astronomi în apropiere de Terra grație unui nou algoritm ce a fost conceput pentru detectarea rocilor spațiale mari și potențial letale, informează livescience.com.

Asteroidul cu diametrul de 180 de metri – denumit oficial 2022 SF289 – este suficient de mare și orbitează suficient de aproape de Pământ pentru a fi considerat un asteroid potențial periculos (PHA), fiind unul dintre cele aproximativ 2.300 de obiecte similare astfel clasificate ce ar putea provoca distrugeri în masă pe Terra în cazul unei coliziuni directe cu planeta noastră. Din fericire, nu există un risc de coliziune cu acest asteroid în perioada imediat următoare.

Acel asteroid s-a apropiat destul de mult de Pământ în septembrie 2022, când a zburat la aproximativ 7,2 milioane de kilometri de planeta noastră, potrivit NASA. Cu toate acestea, astronomii din lumea întreagă nu au reușit să îi detecteze prezența în datele telescopice în niciun moment – înainte, în timpul sau după acea apropiere -, întrucât corpul ceresc a fost „ascuns” de lumina emisă de stelele din Calea Lactee.