Consiliul Concurenței: Comercianții pot limita cantitatea de produse cumpărate4Foto© romaniatv.net

Consiliul Concurenței: Comercianții pot limita cantitatea de produse cumpărate

, 10 știri, 62 vizualizări

Magazinele rămân tot mai goale în ultima vreme, iar unele produse sunt greu de găsit, din cauza cumpărăturilor în număr mare de către români. Așadar, comercianții pot limita cantitatea de produse vândute unei persoane, iar producătorii își pot stabili prețuri maxime, anunță Consiliul Concurenței.

”Pentru a reduce riscul de speculă și pentru a permite mai multor consumatori să se aprovizioneze, comercianții pot limita cantitățile de produse esențiale achiziționate de o singură persoană/pe un singur bon și își pot modifica programul de funcționare. De asemenea, în vederea creșterii eficienței aprovizionării cu produse de bază și asigurării unei distribuții echilibrate a acestora, companiile își pot coordona atât transporturile de marfă și livrările la domiciliu pentru consumatorii cu grad mare de risc.

În același timp, producătorii pot stabili prețuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea limita creșterea nejustificată a prețurilor la nivelul distribuției. Platformele de comercializare online pot monitoriza variațiile prețurilor produselor esențiale și pot adopta o politică de limitare a creșterilor nejustificate ale acestora sau pot suspenda vânzarea anumitor produse dacă există suspiciuni de abuz”, potrivit comunicatului emis de Consiliul Concurenței.