Înghețată radioactivă și borcane cu aer contaminat, vândute la Cernobîl2Foto1Video© mediafax.ro

Înghețată radioactivă și borcane cu aer contaminat, vândute la Cernobîl

, 5 știri, 18 vizualizări

Până anul trecut, la Cernobîl veneau doar vedete ale rețelei de socializare online Instagram dornice să își surprindă fanii cu selfie-urile lor curajoase.

După lansarea serialului "Cernobîl", produs de televiziunea americană HBO, orașul s-a umplut de turiști curioși să intre în zona de excludere trasată de forțele sovietice pe o rază de 2.500 de kilometri din jurul uzinei, la scurt timp după dezastrul din 1986. În prezent, zona care înconjoară centrala este în continuare nelocuibilă pe o rază de 30 de kilometri, dar pe o mică parte din teritoriu a fost permis accesul turiștilor.

În octombrie 2018, la Cernobîl au fost 9.083 de vizitatori, iar, în noiembrie, numărul a crescut la peste 17.000. Compania turistică Solo East, care trimite turiștii în sejururi la Cernobîl, a înregistrat o creștere a rezervărilor cu 45%, deși patronul său, rusul Serghei Ivanciuc, spune că serialul produs de HBO "nu a făcut nimic bun pentru zonă. Situația este îngrozitoare".