Investiți în România, un proiect ZF & CEC Bank. „România are nevoie de o strategie în sectorul alimentar și viticol“
România are nevoie de o strategie clară de imagine pentru promovarea produselor sale alimentare și a vinurilor, consideră Marian Olteanu, general manager al Gramma Wines, și Florin Irimescu, proprietarul Valeputna, amândoi invitați în cadrul emisiunii Investiți în România.
În lipsa unor astfel de strategii produsele românești nu înregistrează vânzări notabile la export și depind în mare parte de piața internă. În acest context, francezii de la Lactalis au închis rapid două fabrici de lactate, iar Ministerul Agriculturii a aflat decizia din presă, lucru de neimaginat în Franța.
„Mergem la export, dar o temă nelămurită este strategia de promovare a sectorului viticol. Italia are pizza, paste și vin, Franța are vin și brânzeturi. Când spui de România, nu spui deloc vin. Avem nevoie de o strategie adaptată la vremurile noastre“, explică Marian Olteanu.