Ministerul Finanțelor actualizează Declarația 112
Ministerul Finanțelor a anunțat, miercuri, că, în colaborare cu Ministerul Muncii și Justiției Sociale și Ministerul Sănătății, modifică modelul și conținutul Declarației 112 privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate și o adaptează la modificările legislației fiscale, potrivit unui proiect de act normativ lansat în dezbatere publică.
Proiectul de ordin stabilește actualizarea casetelor privind înscrierea cifrei de afaceri și a ponderii cifrei de afaceri din activitățile prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, în vederea acordării facilităților fiscale în luna de raportare, în sensul declarării de către angajator, pe proprie răspundere, a îndeplinirii condițiilor aplicării acestora.
Totodată, printre altele, stabilește introducerea unor casete informative cu privire la persoanele detașate în/din România cât și cu privire la statul în care se datorează contribuțiile sociale obligatorii, respectiv detașate cu sau fără formularul portabil A1.