Pandemia de coronavirus șterge aproape 30% din volumele de vânzări de bere din HoReCa3Foto© zf.ro

Pandemia de coronavirus șterge aproape 30% din volumele de vânzări de bere din HoReCa

, 5 știri, 28 vizualizări

„Toate categoriile de produse din segmentul berii vor scădea puternic în volum în segmetul HoReCa în 2020, ca urmare a închiderii aproape totale a sectorului timp de câteva luni și ca urmare a reticenței românilor de a-și menține obiceiurile anterioare de consum“, spun analiștii de la Euro­monitor.

Sezonalitatea puternică a vânză­ri­lor de bere și faptul că de multe ori consumul acestei băuturi era asociat cu evenimentele sportive - multe dintre ele anulate în 2020 - au afectat volu­mele de vânzări din on-trade (din HoReCa) în mare parte din primăvară și în sezonul estival, mai ales la început.

Totuși, impactul asupra pieței to­tale este mai mic decât în alte țări datorită specificului local. Mai exact, aproxi­mativ 15% din vânzările în volum de bere din România se reali­zează în ca­nalul on-trade (baruri, restau­rante etc.), iar restul se înre­gistrează în maga­zine, românii prefe­rând să consume această băutură acasă.