
Pandemia de coronavirus șterge aproape 30% din volumele de vânzări de bere din HoReCa
„Toate categoriile de produse din segmentul berii vor scădea puternic în volum în segmetul HoReCa în 2020, ca urmare a închiderii aproape totale a sectorului timp de câteva luni și ca urmare a reticenței românilor de a-și menține obiceiurile anterioare de consum“, spun analiștii de la Euromonitor.
Sezonalitatea puternică a vânzărilor de bere și faptul că de multe ori consumul acestei băuturi era asociat cu evenimentele sportive - multe dintre ele anulate în 2020 - au afectat volumele de vânzări din on-trade (din HoReCa) în mare parte din primăvară și în sezonul estival, mai ales la început.
Totuși, impactul asupra pieței totale este mai mic decât în alte țări datorită specificului local. Mai exact, aproximativ 15% din vânzările în volum de bere din România se realizează în canalul on-trade (baruri, restaurante etc.), iar restul se înregistrează în magazine, românii preferând să consume această băutură acasă.