Primele explicații oferite de pilotul navei cu 14.000 de oi, răsturnate în Portul Midia/ Cazul oilor ajunge în Parlamentul European2Foto© businessmagazin.ro

Primele explicații oferite de pilotul navei cu 14.000 de oi, răsturnate în Portul Midia/ Cazul oilor ajunge în Parlamentul European

, 5 știri, 9 vizualizări

Pilotul Florin Rusu a povestit, pe Facebook, mai multe detalii importante din momentul în care nava a plecat de la cheu și până s-a răsturnat. Acesta susține că, la început, nava a fost pusă pe uscat.

„Folosind mașina navei foarte încet înainte am constatat că nava nu se mișcă, refuzând să părăsească cheul. În acel moment am înțeles că nava este pusă pe uscat, fiind acostată la cheu și îl informez pe Comandant despre aceasta. Prima întrebare a acestuia a fost <care este natura fundului mării în locul respectiv?>” Spunându-i că în acea zonă a portului nu avem decât fund nisipos și mâl, acesta îmi sugerează să folosim mașina jumătate înainte și nava va ieși de pe uscat; lucru care s-a dovedit adevărat”, își începe pilotul descrierea evenimentelor din data de 24 noiembrie.

În continuare, Florin Rusu arată cum nava a fost destabilizată încă de la plecarea din cheu.

„Odată ce nava a părăsit cheul, remorcherele au început să lucreze conform ordinelor primite, iar mașina navei a fost redusă la foarte încet înainte. Parcurgând aprox. 500 m până la ieșirea din zona Șantierului Naval, am remarcat că nava guvernează cu greutate, iar stabilitatea navei este precară, aceasta înclinându-se la stănga sau la dreapta foarte mult.