Valoarea cumpărăturilor online realizate în România anul trecut a fost de 6,3 miliarde de euro4Foto© stirileprotv.ro

Valoarea cumpărăturilor online realizate în România anul trecut a fost de 6,3 miliarde de euro

, 5 știri, 9 vizualizări

Valoarea cumpărăturilor online, realizate în România în 2022, a fost de 6,3 miliarde de euro, în creștere ușoară față de anul anterior, când s-au consemnat 6,2 miliarde de euro, relevă datele celui mai nou raport întocmit de către GPeC, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) și principalii jucători din domeniu.

Potrivit datelor Institutului Național de Statistică , citate în comunicat, două treimi (66%) dintre utilizatorii de internet au plasat cel puțin o comandă online, în 2022, în creștere cu 8,7 puncte procentuale, de la 57,3% cât s-a înregistrat în 2021. Din acest punct de vedere, România a devansat Bulgaria (41%), Turcia (42%) și Italia (49%), după cum arată și statistica Eurostat.

La nivel european, în ultimii zece ani numărul cumpărătorilor online a crescut cu 20 de puncte procentuale, de la 55% în 2012, la 75% în 2022. Cele mai importante creșteri din ultimul deceniu s-au înregistrat în Estonia (+47%), Ungaria (+43%), Cehia (+41%) și România (+41%).