
7 din 10 firme românești estimează scăderea vânzărilor din cauza Temu, Shein și Trendyol
Aproximativ 77% dintre firmele românești se așteaptă ca în următoarele 12 luni activitatea comercială să le fie afectată de platformele internaționale în principal prin scăderea vânzărilor, arată un studiu de piață al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), realizat în rândul firmelor de comerț românești, offline și online, privind efectele extinderii marilor platforme internaționale de comerț electronic asupra mediului de afaceri autohton.
„Mesajul antreprenorilor locali consultați prin acest studiu este clar: vrem condiții nediscriminatorii pentru toți jucătorii. Atât timp cât comercianții români plătesc integral TVA, taxe vamale, taxe pe muncă și respectă standardele UE și legislația națională, nu putem accepta ca aceleași reguli să fie opționale pentru platformele din afara Uniunii”, a spus Cristi Movilă, președintele ARMO.
Potrivit studiului, 75% dintre respondenți avertizează că micii producători români riscă falimentul din cauza presiunii exercitate de Temu, AliExpress, Trendyol și Shein, 73% dintre respondenți anticipează diminuarea profitului, iar 43% confirmă scăderea numărului de clienți. În același timp, 71% semnalează o posibilă creștere a produselor de slabă calitate pe piață, afectând experiența consumatorilor și imaginea întregului sector de comerț online românesc.