Au venit datele cu cheltuielile de Paste. Romanii au cumparat mai multa mancare, dar mai putine jucarii decat anul trecut
Cel mai mare furnizor de servicii și tehnologie de plată din lume a analizat numărul și valoarea tranzacțiilor electronice realizate în cele două săptămâni de dinainte de Paște, atât în 2023, cât și în anul precedent, la furnizorii de carne, dar și în piețele de specialitate, la brutării, magazine alimentare, supermarketuri, beauty shop-uri, magazine de jucării, spălătorii auto și unități de cazare.
Potrivit datelor înregistrate, față de anul trecut, vânzările de produse alimentare și de servicii specifice au crescut cu aproape 40%. Au existat aproximativ o jumătate de milion de tranzacții în plus față de perioada Paștelui 2022, reprezentând în jur de 50 de milioane de lei. Românii au plătit aproape dublu la brutării, măcelării sau la magazinele locale și de cartier. O reducere de buget a fost semnalată numai la jucării.
Creșteri semnificative ale vânzărilor au fost înregistrate la comercianții și furnizorii de produse din carne (112%), de la 1,7 milioane de lei în 2022, la 3,6 milioane de lei în 2023; la magazinele de proximitate și piețele/târgurile de specialitate (97%), de la 4,1 milioane de lei în 2022, la 8,2 milioane de lei în 2023; la brutării (84%), de la 1,4 milioane de lei în 2022, la 2,6 milioane de lei în 2023.