
Consiliul Concurenței avertizează companiile să nu anunțe scumpirea produselor de Paști, pentru a nu influența piața
„Este firesc ca în perioada Sărbătorilor Pascale, cererea pentru anumite produse, cum sunt ouăle, să crească. Declarațiile prin care reprezentanții unor companii își anunță, însă, intențiile de a majora prețurile pentru produsele pe care le comercializează, pot conduce la coordonarea comportamentului concurenților și la o creștere artificială a prețurilor pe piață. Aceste tipuri de acțiuni sunt sancționate din perspectiva regulilor de concurență naționale și europene, deoarece denaturează concurența și prejudiciază consumatorii”, susține Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Autoritatea de concurență atrage atenția și asupra faptului că o asociație poate fi considerată răspunzătoare de încălcarea regulilor de concurență atunci când deciziile, recomandările sau orice altă activitate întreprinsă de aceasta influențează comportamentul companiilor, afectând concurența dintre ele.
Astfel, Consiliul Concurenței recomandă companiilor să evite orice practici care ar putea încălca legislația concurenței și să se adreseze instituției cu privire la compatibilitatea inițiativelor lor cu legislația în domeniu.