Dunărea, culoarul pe care se transportă anual milioane de tone de mărfuri, are nevoie de investiții
Dunărea, culoarul pe care se transportă anual 30 de milioane de tone de mărfuri, ce are nevoie de investiții în infrastructura portuară, dar și în condițiile de navigație, se confruntă cu o nouă provocare dat fiind seceta din vara aceasta: debitul fluviului a scăzut și continuă să se reducă, ceea ce pune probleme transportatorilor.
Doar în primele două zile din septembrie debitul la intrarea în țară (secțiunea Baziaș) a ajuns la 2.550 m3/s și va continua să scadă până la 2.200 de m3/s, sub media multianuală a lunii septembrie de 3.800 m3/s, potrivit celor mai recente date publicate de lnstitutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor.
În aval de Porțile de Fier debitele au fost în scădere pe sectorul Gruia – Giurgiu, în creștere pe sectorul Oltenița – Galați și în staționare pe sectorul Isaccea – Tulcea, mai arată datele de pe hidro.ro.