
Ghid revizuit de prevenire și combatere a acțiunilor de dezinformare a alegătorilor
Titluri care promit senzaționalul, știrile alarmiste sau cu formulări evazive sunt semne că o informație publicată pe rețelele de socializare ar putea fi falsă și ar fi bine să stăm puțin să analizăm conținutul înainte de a o distribui mai departe, este una dintre recomandările Autorității Electorale Permanente, care a publicat pe site-ul propriu un ghid revizuit de prevenire și combatere a acțiunilor de dezinformare a alegătorilor, mai ales în mediul online.
Costin Grigore are detalii: ”Documentul, care apare cu câteva zile înainte de începerea campaniei electorale, conține mai multe recomandări, atât pentru alegători, cât și pentru candidați, pentru ca votul de la scrutinul din luna mai să fie dat în cunoștință de cauză. Aceasta pentru că fenomenele din zona dezinformării pot influența atât participarea la vot, cât și opțiunile alegătorilor.
Iar de cele mai multe ori, dezinformarea implică utilizarea de conturi automatizate, rețele de urmăritori falși sau videoclipuri care au conținut fals sau manipulator, așa cum, de exemplu, a fost în campania electorală pentru alegerile de anul trecut, anulate de Curtea Constituțională. Primele semne că o informație sau o știre este falsă pot fi titlurile care promit senzaționalul sau cele alarmiste.