
Mini-autostrada Clujului se deschide joi. Șoferii vor putea de acum să ocolească aglomerația orașului
În Transilvania se deschide traficul pe cel mai scump drum expres construit până acum în România dacă ne raportăm la costul per kilometru. Deși scurt, „ciotul” care leagă A3 de DN1 în zona Tureni este important „cât o autostradă întreagă” pentru că, în sfârșit, scoate traficul dintr-un oraș pe care toți șoferii care aveau treabă în Cluj-Napoca erau forțați să-l străbată. Și totuși, de ce a fost așa de scump acest proiect?
Noua șosea de mare viteză care va fi deschisă traficului joi, potrivit surselor HotNews.ro, are o lungime de aproximativ cinci kilometri. Drumul expres va face legătura între Autostrada Transilvania A3 și Drumul Național DN1, lângă localitatea Tureni însă deși e vorba de un „ciot”, o bucată foarte scurtă de șosea de mare viteză, importanța acestuia e „cât o autostradă întreagă”, spun experții.
Tronsonul face parte dintr-un proiect mai mare, DEx 4 Turda – Dej, dar bucata aflată acum la inaugurare va avea principalul scop să scoată mare parte din traficul de tranzit A3-DN1 spre Cluj-Napoca, din municipiul Turda și va permite descărcarea traficului pe direcția Cluj-Napoca mai aproape de oraș.