Astronomii au descoperit în Calea Lactee o gaură neagră atipică pentru galaxia noastră4Foto© observatornews.ro

​​Telescopul spațial Gaia, conceput de cercetătorii europeni pentru a cartografia Calea Lactee, a descoperit o gaură neagră cu o masă record - de 33 de ori mai mare decât cea a Soarelui -, care reprezintă ceva nemaivăzut până acum în galaxia noastră, potrivit unui studiu publicat marți, informează AFP și Agerpres.

Acel obiect cosmic, denumit Gaia BH3 și situat la 2.000 de ani-lumină depărtare de Terra, în constelația Vulturul, face parte din familia găurilor negre stelare ce rezultă din colapsul stelelor masive la sfârșitul vieții lor. Ele sunt incomparabil mai mici decât găurile negre supermasive care se află în centrul galaxiilor și al căror mecanism de formare nu este cunoscut.

Gaia BH3 a fost depistată „din întâmplare”, a declarat Pasquale Panuzzo, cercetător al Centrului Național de Cercetări Științifice (CNRS) din Franța care lucrează la Observatorul Paris-PSL, autorul principal al studiului publicat în Astronomy & Astrophysics Letters.