NASA anunță astăzi o descoperire importantă pe planeta Marte3Foto2Video© jurnalul.ro

NASA anunță astăzi o descoperire importantă pe planeta Marte

Echipamentele au înregistrat un cutremur cu magnitudinea 4 pe 24 decembrie 2021, dar oamenii de știință au aflat abia mai târziu cauza acelui cutremur: o lovitură de meteoroid estimată a fi una dintre cele mai mari observate pe Marte de când NASA a început explorarea cosmosului. Mai mult, meteoroidul a scos la iveală bucăți de gheață de mărimea unui bolovan, îngropate mai aproape de ecuatorul marțian decât a mai găsit până acum – o descoperire cu implicații majore pentru planurile viitoare ale NASA de a trimite astronauți pe Planeta Roșie.

Oamenii de știință au stabilit că acest cutremur a fost rezultatul unui impact semnificativ atunci când s-au uitat la imaginile înainte și după, primite de la Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) de la NASA și au observat un nou crater format. Oferind o oportunitate rară de a vedea cum un impact mare a zguduit pământul pe Marte, evenimentul și efectele sale sunt detaliate în două lucrări publicate joi, 27 octombrie, în revista Science.

Se estimează că dimensiunea meteoroidul este între 5 și 12 metri – suficient de mic încât ar fi ars în atmosfera Pământului, dar nu în atmosfera subțire a lui Marte, care este cu doar 1% mai densă ca cea a planetei noastre. Impactul, într-o regiune numită Amazonis Planitia, a format un crater de aproximativ 492 de picioare (150 de metri) în diametru și 70 de picioare (21 de metri) adâncime. O parte dintre bucățile aruncate din impact au zburat până la 37 de kilometri distanță.